wat kan ik doen om mezelf terug op de rails te krijgen ivm mijn dieet?

Ik ben zeven kilo vermagerd,was echt nodig. Ondertussen kan ik al in heel wat kledij, en iedereen looft en prijst me met mijn mooie figuur.
Maar nu gaat het mis. ik heb voortdurend honger, vooral naar zoet. Heb het een tijdje opgelost met warme appels maar ik kan eerlijk gezegd geen soep, rauwkost, slaatjes met magere dressing, knäckbröd, fruit, magere plattekaas etc. meer horen of zien. Ik heb zin in pannenkoeken, wafels, oliebollen, friet, mayonaise, kaas, gehaktballen en al wat nog zo bestaat en je lekker vet maakt.
Toch moet er nog 5 kilo af minimaal om weer helemaal op gewicht te zijn (ik heb wel geen overgewicht meer : weeg nu ongeveer 70 kg, voordien 77 kg en moet naar 65 max).
Wat kan ik best doen om dit aan te pakken zodat ik weer zin krijg in "mager en gezond" ?

Toegevoegd na 48 seconden:
het bijzondere is dat in onze weightwatchersgroep heel veel deelnemers waren bijgekomen, en de collega waar ik mee ga klaagt ook van extreme honger en zin in lekkers

11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
als je continu honger hebt, eet je misschien te weinig.
wat eet je precies op een dag? Meer gezonde vetten (kokosolie, olijfolie, avocado, noten etc) en eiwitten toevoegen kan helpen.
Ritsuka
11 jaar geleden
soep, rauwkost, salade, crackers etc zijn wel lekker, maar vullen voor geen meter.
Qua voedingswaarde vallen ze ook best tegen, vind je het gek dat je dan honger hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bij de Weihtwatchers bent mag je alles eten.
Ook pannekoeken.
Mijn zus is 30 kg. afgevallen.
En die doet af en toe gewoon mee met een frietje en een wijntje.
En dan gaat ze weer terug naar het punten tellen......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar is het tijd om te stabiliseren
Probeer een jaar gewoon te eten en te sporten en het Zelfde gewicht te behouden.
En na dat jaar kan je weer verder proberen af te vallen.

Het beste antwoord

Het zou goed zijn om een beetje spieren te trainen, die gebruiken dan veel energie en dan kun je veel eten zonder aan te komen.
Als je afvalt door minder voeding te eten is het belangrijk dat je wel genoeg eiwitten binnen krijgt. Anders breekt je lichaam de spieren als eerst af zodat je minder energie nodig hebt. Als je daarna weer meer gaat eten kom je zelfs extra aan, omdat er dan minder spieren zijn die energie gebruiken. Je lichaam is dan namelijk gewend aan weinig eten.
Dus ik zou af en toe naar de sportschool gaan en daar bijvoorbeeld bodypump doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

las even een pauze in, geen pauze van alles eten, maar van normaal eten. Snel afvallen klinkt leuk, maar je eet vaak zo weinig dat je constant honger hebt, en dat motiveert niet. Bovendien gaat je lichaam op de spaarstand, want het krijgt te weinig en is bang om nog minder te krijgen, dus gaat heel spaarzaam met de energie om, en alles wat er extra bijkomt vasthouden (dat is het jojoeffect) Ga dus na of je voldoende calorien eet, en eet iets gezonds ipv droge crackers en niet vullende blaadjes sla.
Dan kan af n toe een frietje of koek echt geen kwaad.
En misschien vindt jouw lichaam dat die 70 kilo bij je hoort, en zal er heel moeilijk nog af gaan.
11 jaar geleden
Het is geweldig dat je 7 kilo bent afgevallen: kwijt...weg! maarrrrr wat je nu doet is een DIEET, dat houdt in dat je dit niet je hele leven wilt doen, maar als je er mee stopt, zal je weer aankomen.
( Geloof me: 25 jaar geleden ben ik 20 kilo afgevallen met de WW en binnen een jaar was ik méér aangekomen! )
Je wilt nog 5 kilo er af en dan ben je tevreden? Volgens de GEMIDDELDE STANDAARD ben je dan op jouw gewicht. Echter... je vergeet je leeftijd... Op een bepaald moment gaat afvallen minder snel of bijna helemaal niet meer omdat je een bepaalde leeftijd of moment in je leven bereikt hebt. Dat is niet bij iedereen tegelijk, net zo min als wij allemaal hetzelfde gewicht hebben.

Daarnaast is het natuurlijk ook nodig om te bewegen, zoals dagelijks fietsen of wandelen of een paar keer in de week te zwemmen.
Bewegen moet!

Antwoord
Ik raad je aan om niet meer een dieet te volgen. Eet op een "normale" manier, maar let op dat je niet te weinig eet. Let ook op dat je gezond eet, met name geen bewerkte fabrieksvoeding meer. Wanneer je bijvoorbeeld pannenkoeken wilt eten, deze ook zelf maken met melk, bloem en eieren (en 'n snufje zout), i.p.v. kant-en-klaar uit de supermarkt.
In voedingsprodukten uit de fabriek zit teveel suiker en zout. Het is beter om zelf deze hoeveelheden toe te voegen/te bepalen.

Iemand zei mij eens: "Eet alleen wat je grootmoeder als voeding zou herkennen..."
Dit houdt voor de meeste mensen in dat ze weer terug naar af moeten met koken, alles zelf doen ( niet helemaal waar, want groente uit de diepvries is wel gezond en geschilde aardappelen zijn alleen maar meer gemak, niet ongezond ).
Als je dit volhoudt, gezond met mate en af en toe iets lekkers/ongezonds, dan val je op den duur af, gebeurt dit niet dan houdt dat in dat je NIET nog meer moet afvallen...

Succes!

Toegevoegd na 2 uur:
Correctie:
"Eet alleen wat je grootmoeder als ...*voeding*.... zou herkennen..." moet zijn : ...voedsel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor "Eet alleen wat je grootmoeder als voeding zou herkennen…"
maar dat geldt alleen als je grootmoeder al voor WOII volwassen was. Toen iedereen nog wist wat reuzel was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!
Wat je zegt is niet helemaal waar, in de jaren 60 ( ca. 50 jaar geleden toch ) was het ook nog zo.
Het punt, Jack, is dat ik weet dat vraagsteller niet meer 'piepjong' is. Wanneer zij een jonge vrouw geweest zou zijn, had ik misschien wel over haar 'overgrootmoeder' moeten spreken. :)
Ritsuka
11 jaar geleden
Helemaal eens met dit antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was er niet bij, wat ik denk te weten, is dat vanaf WOII veel voedingsgewoontes snel zijn gaan veranderen.
Dan duurt het even voordat het echt vergeten is. Zal ook te maken hebben met het leven in de stad of in een klein dorp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plussers bedankt!