Is Twenty Four Ultra Light de beste keuze om als boter op brood te gebruiken?

Het bevat ´maar´ 180 kcal per 100 gr, veel minder dan de meeste halvarine/margarine producten uit de supermarkt bevatten. Ook zit er minder verzadigd vet in.

Boter op brood is belangrijk vanwege de essentiële vetten en vit. a, d en e, maar zitten die ook wel in de boter van Twenty Four Ultra Light? Want als dat allemaal niks uitmaakt dan zou dat de beste keuze zijn omdat je zo heel wat kcal en verzadigde vetten bespaart.

Door de vele margarine en halarine producten voor op brood zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik niet meer wat het gezondste is om te nemen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Mij is door een dietiste Bertolli voor op brood aangeraden. Het heeft de smaak van roomboter, maar is gezonder.
Ik vind het ook lastig hoor, met al die boter soorten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is maar 1 gezonde boter en dat is boter, beter bekend als roomboter.
Ook de vetten in roomboter zijn goed, je kan niet zonder.
Daarnaast neem je vitamine als a, d en e niet op zonder vet, want ze moeten in vet opgelost worden om opgenomen te worden.
Neem als het even kan roomboter afkomstig van koeien die voornamelijk gras eten en buiten lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bertolli?
Olijfolie is vloeibaar, door daar iets dat lijkt op boter van te maken wordt het er niet bepaald gezonder op.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik weet verder ook niet precies wat er allemaal in zit

Antwoorden (2)

Ik zelf vind al die halvarines en light produkten niets. Ik gebruik margarine van de reformwinkel. Dat is het gezondst. In de andere produkten worden allerlei stoffen toegevoegd om het light te maken. Soms kunnen ze kanker verwekkende stoffen bevatten. Wil je afvallen dan is zilvervliesrijst eten in combinatie met peulvruchten, een goede methode. Ook mensen die vegatarisch eten hebben met hun gewicht zelden problemen! Men zegt," je bent wat je eet! Dus wees kritisch en kies gezond i.p.v. lekker!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen enkele margarine of halvarine is gezond. Het beste om op brood te doen is pure roomboter, maar wel met mate. Margarine is een onnatuurlijk chemisch product dat in een fabriek gemaakt wordt. Mensen geloven dat het gezond is, omdat de fabrikanten genoeg aan reclame betalen. Er is echter geen onafhankelijk onderzoek waaruit blijkt dat margarine gezonder is dan boter. Simpele regel: eet niks wat jouw grootouders niet als voedsel zouden herkennen, wat in de natuur niet voorkomt, wat geen natuurlijke geur of smaak heeft en wat nooit bederft of rot en nooit aangetast wordt doot bacteriën en schimmels. Geen levende organismen eten margarine, behalve de mens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan niet met een like aangeven dat ik dit antwoord van imagoimagor goed vindt, dus doe ik het maar zo:
Wat zij zegt is helemaal waar; blijf van die chemische troep af!