WW: val je af door je precies aan je dagtotaal te houden?

Als je weight watchers doet en je houdt je precies aan het toegestane dagtotaal van 29 en je gebruikt verdeelt over de week je weektotaal zou je dan moeten afvallen?

Toevoeging: hier zit ook wel eens een koek, snoep, choco of een dag waar ik meer koolhydraten nuttig bij maar ik hou me in totaliteit aan de toegestane punten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Weight Watchers werkt voor veel mensen, maar niet voor iedereen.
Het vervelende is dat mensen bij Weight Watchers vaak uiteindelijk steeds vaker kiezen voor voorverpakte of kant en klare dingen, want die staan op de lijst en daar weet je de punten van.
En de manier hoe de punten gekozen zijn is soms niet helemaal logisch, iets kan wel minder kcal hebben, maar het andere kan meer vitamines en nuttige stoffen bevatten.

Het is niet te zeggen of je afvalt als je je aan de punten houd. Ik weet niet hoeveel kcal 29 uiteindelijk is, of dat een hongerdieet is of niet.
Of je afvalt hangt van van verschillendefactoren, onder andere je leeftijd, gewicht, lengte, en vooral hoeveel/wat je eet en wat je doet aan sport en beweging op een dag.

Hier kun je berekenen hoeveel je nodig hebt op een dag aan energie: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Het bovenste getal (BMR) moet je nooit onder gaan zitten, dit heeft je lichaam minstens nodig voor alle processen om in leven te blijven.
TDEE (het 2de getal) is wat je nodig hebt aan energie voor je dagelijkse activiteiten. En dit kan best veel zijn als je erg actief bent.
Als jij wilt afvallen, kun je het beste proberen een klein stukjes onder dit 2de getal te zitten (200-500 max). Dan val je gezond en geleidelijk af.
Ik zou gewoon eens de kcal en voedingswaarden van je dagschema van WW berekenen en dat vergelijken met deze calculator.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb even gegoogled en kwam uit dat 29 punten tussen de 1200-1500 kcal is. Dat lijkt mij echt veel te weinig voor een actief persoon, dit valt onder een hongerdieet,
Dan is het logisch dat je gaat afvallen, maar dit houd je uiteindelijk niet vol. Ik heb zelf al 1800 kcal nodig als ik niks doe (BMR)
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niets aan toe te voegen +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had een reactie toegevoegd maar kan het niet vinden.
Wat is zo mal vind aan WW, ik doe het pas een week en hou me netjes aan het weektotaal en de 29 punten per dag. Voor mij een makkelijke constructie.
Maar een banaan is 0 punten en als ik 3 muffens eet per dag en verder helemaal niets en me de rest fruit wat 0 punten is dan zou ik moeten afvallen. Ik varieer flink, groente, vlees, vis, fruit, zuivel en wat koolhydraten. Erg sceptisch dus behoorlijk benieuwd.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik ken het hele systeem van Weight Watchers niet, dus ik ben hier niet zo bekend mee helaas.
Maar 3 muffins + wat fruit lijkt mij wel erg weinig. Heb je al eens gekeken op hoeveel kcal je gemiddeld op een dag zit?