Weet iemand een alternatief voor eten uit verveling?

Het zijn vooral koekjes, snoepjes en dergelijke. Het blijft maar gaan, terwijl ik niet eens zo'n honger heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met geplaatste antwoorden eens!
En als je dan ook gewoon geen koek snoep of chips meer in huis haalt...

Antwoorden (14)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook last van, eet dan een kauwgum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht een oplossing zoeken voor de oorzaak (verveling) niet het gevolg (eten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stukje gaan wandelen. Dan verbrand je calorieën en is de aandacht van het snaaien weg.

Een glas water drinken. Als afleiding en maagvulling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Worteltjes of komkommer ipv snoep ed
Of gewoon iets gaan ondernemen als je je verveelt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werken uit verveling helpt heel goed. Zorg dat je wat om handen hebt. Dat kan ook gewoon een breiwerkje of een knutselproject zijn, het is erg lastig om jezelf vol te stoppen terwijl je handen druk bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handige tip!
Jezelf afleiden, iets gaan doen, ant waarschijnlijk eet je puur uit verveling.
Als je in plaats van koekjes etc. bijvoorbeeld rauwkost gaat eten, is dat wel minder ongezond maar je leert het eten uit verveling er niet mee af.
Jezelf ook aanleren om, als je iets eet, daar ook echt van te genieten, niet gedachteloos kanen maar echt lekker een koekje eten. Dan wordt het ook makkelijker om niet dóór te eten.
En zorgen dat je niet teveel in huis hebt, en met jezelf afspreken hoe lang je met een pak koekjes moet doen. Stel dat je besloten hebt dat je er tot en met maandag mee moet doen, dan ook niet eerder dan dinsdag weer iets in huis halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het de oplossing. Dan zakker vanzelf ophouden. Bedankt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* zal het
Ik zag dat je tanden poetsen er nog niet bij staat. Door de mint smaak is de drang om te eten minder sterk.

Als het niet lukt om te stoppen met eten, vervang je de ongezonde snacks voor gezonde snacks. (selderie, wortel, komkommer, enz,)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik, dat als het in huis is ik het ook weg snaai.
Dus wat ik doe, ik eet eerst goed voordat ik boodschappen haal en dan haal ik alleen wat ik echt nodig heb. Dus geen snoepgoed en andere vetmakers.

Het helpt echt bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slechte tip: roken.
Ben je ten eerste buiten, en het gaat de honger tegen.

Gezonde tips:
- Zorg dat je afleiding hebt. Boekje lezen, film kijken (zonder zak chips) (trouwens, mijn tante kijkt dan altijd vieze films, zegt ze, hoeft ze niet meer te eten:P)
- Kauwgum eten
- Water drinken

Gouden tip:
Douchen. Ben je wel even mee bezig en je stapt er niet zomaar onder weg om alsnog een koekje te pakken. En omdat je vaak even water drinkt (ook veel doen trouwens, water drinken) gaat de neiging wel weg om te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken daar doe ik niet aan. Haha vieze films kijken is een goede oplossing, alleen daar heb ik nou niet echt zin in altijd. Als ik een boek lees of aan opdrachten werk op de computer dan heb ik er de meeste last van.
Ik eet dan meestal een appel omdat je daar toch langer mee bezig bent dan bijvoorbeeld een koekje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk eet je niet eens uit verveling maar is onrust de onderliggende oorzaak van de drang naar eten. Je voelt je onrustig, niet lekker in je vel op dat moment en zoekt "troost" bij het eten. Nadien voel je je waarschijnlijk schuldig en een slappeling. Herkenbaar voor heel veel mensen en moeilijk om een vinger achter te krijgen.

Wat voor jou een goed boek zou kunnen zijn is "Onrust en eten" van Meijke van Herwijnen. (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/onrust-eten/1001004005950954/index.html#product_description)

Het alternatief is dus zelfonderzoek om erachter te komen waarom je eet terwijl je geen honger hebt. Dan heb je de sleutel tot de blijvende oplossing te pakken in plaats van sympoombestrijding. Het boek geeft je inzicht en tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verdrijft ook verveling EN drang tot eten door sporten/beweging. Een eind wandelen, joggen of fietsen is dan ook dubbel effectief. (Sportschool kan ook maar kost wel wat) Meer verbranding en minder calorieën binnen. En als je je verveelt heb je automatisch ook tijd om te gaan bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan je snikkel trekken :) ?