Weet iemand een alternatief voor eten uit verveling?

Het zijn vooral koekjes, snoepjes en dergelijke. Het blijft maar gaan, terwijl ik niet eens zo'n honger heb.

Weet jij het antwoord?

/2500

Brood

Heb ik ook last van, eet dan een kauwgum.

Wellicht een oplossing zoeken voor de oorzaak (verveling) niet het gevolg (eten).

Een stukje gaan wandelen. Dan verbrand je calorieën en is de aandacht van het snaaien weg. Een glas water drinken. Als afleiding en maagvulling.

Worteltjes of komkommer ipv snoep ed Of gewoon iets gaan ondernemen als je je verveelt!

Werken uit verveling helpt heel goed. Zorg dat je wat om handen hebt. Dat kan ook gewoon een breiwerkje of een knutselproject zijn, het is erg lastig om jezelf vol te stoppen terwijl je handen druk bezig zijn.

Jezelf afleiden, iets gaan doen, ant waarschijnlijk eet je puur uit verveling. Als je in plaats van koekjes etc. bijvoorbeeld rauwkost gaat eten, is dat wel minder ongezond maar je leert het eten uit verveling er niet mee af. Jezelf ook aanleren om, als je iets eet, daar ook echt van te genieten, niet gedachteloos kanen maar echt lekker een koekje eten. Dan wordt het ook makkelijker om niet dóór te eten. En zorgen dat je niet teveel in huis hebt, en met jezelf afspreken hoe lang je met een pak koekjes moet doen. Stel dat je besloten hebt dat je er tot en met maandag mee moet doen, dan ook niet eerder dan dinsdag weer iets in huis halen.

Ik zag dat je tanden poetsen er nog niet bij staat. Door de mint smaak is de drang om te eten minder sterk. Als het niet lukt om te stoppen met eten, vervang je de ongezonde snacks voor gezonde snacks. (selderie, wortel, komkommer, enz,)

Uit eigen ervaring weet ik, dat als het in huis is ik het ook weg snaai. Dus wat ik doe, ik eet eerst goed voordat ik boodschappen haal en dan haal ik alleen wat ik echt nodig heb. Dus geen snoepgoed en andere vetmakers. Het helpt echt bij mij.

Bronnen:
Eigen ervaring

Slechte tip: roken. Ben je ten eerste buiten, en het gaat de honger tegen. Gezonde tips: - Zorg dat je afleiding hebt. Boekje lezen, film kijken (zonder zak chips) (trouwens, mijn tante kijkt dan altijd vieze films, zegt ze, hoeft ze niet meer te eten:P) - Kauwgum eten - Water drinken Gouden tip: Douchen. Ben je wel even mee bezig en je stapt er niet zomaar onder weg om alsnog een koekje te pakken. En omdat je vaak even water drinkt (ook veel doen trouwens, water drinken) gaat de neiging wel weg om te eten.

Ik eet dan meestal een appel omdat je daar toch langer mee bezig bent dan bijvoorbeeld een koekje

Waarschijnlijk eet je niet eens uit verveling maar is onrust de onderliggende oorzaak van de drang naar eten. Je voelt je onrustig, niet lekker in je vel op dat moment en zoekt "troost" bij het eten. Nadien voel je je waarschijnlijk schuldig en een slappeling. Herkenbaar voor heel veel mensen en moeilijk om een vinger achter te krijgen. Wat voor jou een goed boek zou kunnen zijn is "Onrust en eten" van Meijke van Herwijnen. (http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/onrust-eten/1001004005950954/index.html#product_description) Het alternatief is dus zelfonderzoek om erachter te komen waarom je eet terwijl je geen honger hebt. Dan heb je de sleutel tot de blijvende oplossing te pakken in plaats van sympoombestrijding. Het boek geeft je inzicht en tips.

Je verdrijft ook verveling EN drang tot eten door sporten/beweging. Een eind wandelen, joggen of fietsen is dan ook dubbel effectief. (Sportschool kan ook maar kost wel wat) Meer verbranding en minder calorieën binnen. En als je je verveelt heb je automatisch ook tijd om te gaan bewegen.

Aan je snikkel trekken :) ?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100