Kan je fast food eten terwijl je afvalt?

Ik had ergens gelezen dat je fastfood kon eten (mcdonalds) en toch kan afvallen tijdens het sporten, zolang je maar onder je dagelijkse hoeveelheid calorieën blijft. Is dit waar? Ik eet zelf (bijna) nooit fastfood, maar ik ben alleen benieuwd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Ja hoor, dit kan best.
Het liefst natuurlijk wel voornamelijk gezond eten, zodat je je vitamines, mineralen en dergelijke binnenkrijgt, maar je kunt best eens fast food gaan eten hoor.
Je kunt hier berekenen wat je nodig hebt op een dag voor je activiteiten: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Zolang je rond je TDEE of iets eronder blijft zitten, zul je uiteindelijk afvallen.

En zelfs al zit je eroverheen voor een dag, dan is dit geen ramp. Je lichaam herstelt daar wel van, dus zelfs als je een dagje veel te veel hebt gegeten, komt alles weer goed als je daarna weer normaal verder gaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik eet zelf regelmatig koekjes, chocolade, en laatst nog patat. Heerlijk!
Ik weet hoeveel ik ongeveer verbruik op een dag, en wat ik gemiddeld aan kcal eet. En dan past zoiets er prima bij voor af en toe :)
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
toevoeging: de antwoorden hier boven kloppen, maar een kleine toevoeging: in fastfood zit vooral veel slechte dingen (weinig voedingstoffen) hierdoor raak je sneller in het jojo effect terug. (en hebt kans op vergrote vreetbuien) daarnaast kost het meer energie om eiwitten te verbranden dan vetten en koolhydraten te verbranden. er zitten weinig eiwitten in fastfood. daarom ook minder verstandig

Andere antwoorden (1)

Je valt af wanneer je meer calorieën verbrand dan dat je binnenkrijgt. Dus als je over je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid calorieën heen gaat (ongeveer 2000 voor een vrouw, 2200 voor een man) maakt dat niet uit, als je maar meer verbrandt dan dat.
Dus al krijg je 10000 calorieën binnen, om maar eens een absurd aantal te noemen, als je er 11000 verbrandt zal je afvallen.