Als ik heb gegeten rammel ik vaak binnen een halfuur alweer van de honger. Wat kan ik doen?

Ik heb vanmorgen 2 volkoren boterhammen met pindakaas gegeten. Na 20 minuten kreeg ik alweer honger.
Ik heb dit dikwijls ook na middag- en avondeten.
Ik heb diabetes dus dit kan er ook mee te maken hebben maar het maakt niet uit of de diabetes goed is ingesteld of ontregeld is, ik heb in beide gevallen last van die honger. Ik slik tabletten en word om de 3 maanden gecontroleerd, ik prik dus niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien is het verstandig om even op Google wat informatie op te zoeken over een lintworm en anders even een huisarts raadplegen hierover. Dit zou namelijk een mogelijkheid kunnen zijn

Drink je genoeg? Ik heb eens ergens gelezen dat veel mensen dorst en honger "verwarren". Ze denken dus dat het een hongersignaal is wat ze krijgen, maar eigenlijk is het dorst. Dus hou dat eens een tijdje in de gaten

Ik heb hetzelfde en ik denk dat het gewoon een zeer snelle stofwisseling is. Wat ik zelf altijd doe, is 's ochtends veel eten. Dus je kan bijvoorbeeld 4 boterhammen eten, als dat je lukt. Ik heb zelf in de ochtend ook altijd erge honger. Het voordeel hiervan is , dat je dan 's middags en 's avonds gelijk minder honger hebt. Tussen de 'grote maaltijden' door kan je bijvoorbeeld banaan eten of crackers. Te veel zoet en ongezonde snacks zou ik afraden. Verder vult ei ook goed. Dus als je 's ochtends brood met ei kan eten, dan raad ik dat zeker aan. En nog een tip voor tussendoor: chocomel. Als je er van houdt natuurlijk. Een pakje chocomel vult behoorlijk! Succes :)

Veel drinken!!! Water vult heel snel.

Vet eten, minimaal 30% van je energie-inname uit vetten halen, maar dat kan rustig naar de 50%, daar zul je wat meer moeite voor moeten doen, want je zal totaal anders gaan eten als je dat doet. Met diabetes moet je dit wel rustig opbouwen (en tegelijkertijd koolhydraten afbouwen) Begin o.a. met zuivelproducten te vervangen voor volle en boeren varianten. Dus boerenkaas of 48+, volle yoghurt, roomboter enzovoorts. Tegelijk ga je minder suikers eten, je energie inname blijft dus gelijk. NB. Je zal minder tabletten nodig gaan hebben, pas hiermee dus op. Voer je dit verder door dan kan je misschien (bijna) zonder tabletten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100