Ik heb 8 kilo ondergewicht. Moet ik eerst aankomen in vet tot ik geen ondergewicht meer heb en daarna naar sportschool?

ik ga nu naar een dietist, en van haar moet ik veel calorieen eten. Maar ik denk dat ik zo dan echt "vettig" dik wordt.. ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt nu ook al naar de sportschool gaan, en dan gewoon rustig aan beginnen met trainen.
Ik weet niet wat je dietiste gezegd heeft, maar je kunt ook meer eten van gezonde dingen, om zo aan te komen.
Bijvoorbeeld avocados, noten, dikkere laag roomboter op brood, volle yoghurt, melk en kwark nemen, boterham extra etc.
Zo eet je ook meer kcal, maar wel op een gezonde manier.
Als je dit combineert met een opbouwend schema in de sportschool, word je echt niet 'vettig dik' hoor.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist: +

Andere antwoorden (2)

Je kunt naar de sportschool (blijven) gaan, maar dan moet je wel méér kcal binnenkrijgen dan je nodig hebt (incl. training etc.). Je komt dan aan, terwijl je toch naar de sportschool gaat. Bouw je ook spiermassa op, dan zul je niet "vettig" worden ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat er natuurlijk om wat er precies nodig is om jou op een gezond gewicht te krijgen. En een diëtiste is natuurlijk de vakvrouw die jou daar in kan adviseren en helpen. Je hoeft er daarom natuurlijk niet vanuit te gaan dat je dan "vettig" dik wordt maar juist dat je op een verantwoorde manier aankomt zodat je ook meer weerstand krijgt.

En je zult waarschijnlijk een dermate laag vetpercentage hebben dat het hard nodig is door de door de diëtiste voorgeschreven voedingsmiddelen te eten om je vetpercentage op een gezond peil te krijgen. Daar wordt je niet "vettig" dik van want dat merk je niet eens omdat je blijkbaar een te laag vetpercentage hebt.

Luister maar gewoon naar je diëtiste want zij weet beroepsmatig waar ze mee bezig is. Maar ga ook met haar in gesprek over de zaken die jij anders ziet omdat je dan ook veel gemotiveerder zult zijn om het dieet te volgen en stel ook vooral die vragen waar je bang voor bent.

Toegevoegd na 5 minuten:
En uiteraard kun je nu ook al naar de sportschool gaan en rustig aan je conditie gaan werken en aan het opbouwen van je spieren gaan werken. Maar alles in overleg met je diëtiste, de sportschoolhouder en het lijkt me niet onverstandig om ook je huisarts even te raadplegen gezien je 8 kg.ondergewicht.