Waarom zijn sardines goedkoper dan de meeste vissoorten?

Ik vroeg mij af waarom sardines uit blik goedkoper of zelfs het goedkoopste vissoort zijn dan andere vissoorten uit blikken?

Heeft dat iets te maken dat ze ongezonder of meer toxines of kwik bevatten dan duurdere vissoorten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
Zal makkelijk te kweken zijn

Het beste antwoord

Er zijn enorme hoeveelheden sardines. Op National Geographic heb ik eens een uitzending gezien, waarbij je in een helicopter boven zee rond Zuid-Afrika vloog en kon je dus zien hoe miljoenen sardines in scholen van het koude water in de Atlantische Oceaan naar de warmere wateren van de Indische Oceaan trekken en onderweg door veel soorten jagers [vissen/vogels en mensen] worden belaagd.

Waarom zo goedkoop?
Omdat er zoveel van zijn, omdat iedereen ze eet, ze zijn niet exclusief in smaak of bereiding, het zijn gewoon kleine visjes in blik. Handig en lekker.

Toegevoegd na 3 minuten:
[Uit de bron:]
Sardine Run:
Elk jaar in de periode juni/juli trekken enorme scholen sardines vanuit het koude water van de Atlantische Oceaan naar de warmere wateren van de Indische Oceaan. De gigantische school trekt een legioen van jagers aan. Niet alleen haaien, dolfijnen, zeeleeuwen en soms zelfs orca’s, maar ook vanuit de lucht wordt de school aangevallen. Albatrossen, jan-van-genten en aalscholvers duiken vanuit de lucht in de school. Regelmatig worden zelfs walvissen waargenomen die aan het eetfestijn komen deelnemen. Tijdens de trek komen de sardines vlak langs de Zuid Afrikaanse Wild Coast. De Wild Coast ligt ten zuiden van Durban en is een vrij ruig, bergachtig gebied. Port St John's is je uitvalsbasis, omdat de sardines hier het dichtst bij de kust langs komen. Elke dag wordt er door twee ultralight vliegtuigjes vanuit de lucht gekeken waar de sardines zich op dat moment bevinden.

Toegevoegd na 1 uur:
Video over de sardine run in Zuid-Afrika Kwazulu Natal Coast

http://www.youtube.com/watch?v=muqo8oQaC1E
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toevallig een videobeeld of een documentaire hierover?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Video over de sardine run in Zuid-Afrika Kwazulu Natal Coast
http://www.youtube.com/watch?v=muqo8oQaC1E

Andere antwoorden (1)

Ze zijn efficienter in grote getallen te vangen. En daarom niet exclusief. Bovendien zijn ze qua maatvoering makkelijker geautomatiseerd te verwerken. Bij grotere vissoorten zit er meer marge verschil in de maat.