Nee, dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Tenzij je sneeuwwitje heet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Wel je appel wassen ondanks dat je er geen vergiftiging e.d van krijgt. Je moest eens weten hoeveel mensen er aan je appel hebben gezeten voordat je hem gaat eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

neen , je denkt natuurlijk aan de pesticiden op de schil , maar zelfs zonder te wassen kan je nog een kilo appels eten zonder daarvan ziek te worden .
of je echt een kilo appels wil eten das een tweede
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk wel aan of de appel rot is of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook van een rotte appel eten word je niet per se ziek
Nee, de veiligheidseisen zijn vandaag aan de dag zo streng, dat je rustig die appel kunt eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet. Ook al was je ze niet af dan is de hoeveelheid gif nog steeds te weinig om ziek te worden.
En als je ze afwast.......appels kun je nooit teveel eten.
Dit is een van de weinige vruchten waar je nooit teveel van kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet!!

Ik eet elke dag wel 3 appels met schil en ik ben er nog NOOIT ziek van geworden'!!!

dus blijf lekker appels eten zou ik zeggen xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt er wellicht ook een beter immuunsysteem door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt last van je slijmvliezen krijgen als je allergisch bent voor appels, maar dat gebeurt dan ook al bij één appel, en met en zonder schil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als beide appels afkomstig zijn van de boze koningin in Sneeuwwitje, je weet wel die van spiegeltje , spiegeltje aan de wand...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is absoluut aan te bevelen om de schil van appels te eten vanwege de vezels en de anti-oxidanten die zich in en vlak onder die schil bevinden. Natuurlijk moet je een appel even wassen omdat er stof of vette vingers van jan en alleman op kunnen zitten. Pesticiden zitten niet alleen aan de buitenkant van fruit maar in de gehele vrucht. Het maximale gehalte daarvan moet uiteraard aan de geldende gezondheidsnormen voldoen maar je vermijdt ze niet door fruit te schillen. Vermijden van pesticiden doe je door biologisch fruit te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is juist gezonder om een appel met schil te eten(er zit veel vitamine b onder net onder de schil, en die schil je meestal weg als je de appel schilt)
Maar ik zou hem wel even goed afwassen tegen bestreidingsmiddelen ;)