Als je bij het bakken van gehakt een stukje plastic van de verpakkings-folie meebakt hoe gaat je lichaam hiermee om na eten?

Ik kocht een pak gehakt bij de Albert-Hein (halfom, 500 gr. AH-merk). En de folie op de verpakking ging echt heel moeilijk open. Het scheurde uiteindelijk in hele fijne plastic slierten over het vlees. En toen vroeg ik mij af. Wat als er per ongeluk wat van dit plastic wordt meegebakken met het vlees. Is dit giftig, of beter, wat gebeurt er precies direkt na inname/hoe verwerkt je lichaam deze kunststof?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgende keer de verpakking maar open snijden haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stukjes plastic krimpen als ze verhit worden, en de kans is groot dat je het echt wel ziet zitten op het vlees.

Antwoorden (3)

Dan wordt het gewoon door het lichaam verteerd zoals je voedsel verteerd wordt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En van dat kleine beetje gif dat er misschien in zit heb je echt geen last.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, plastic verteren wij niet zo makkelijk. Dat komt er gewoon vanonder weer uit.
Ons lichaam kan daar niets mee aanvangen en het gaat er onderaan uit zoals het er bovenaan ingegaan is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies!
Dit is niet schadelijk voor het lichaam, en verlaat het lichaam gewoon via de ontlasting

Tip: Je kunt het proces helpen door ontbijtkoek te eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontbijtkoek is vooral zinvol als je dingen met scherpe randjes binnen hebt gekregen, dat is hier niet het geval.