Wat is een gezonde en vullende maaltijd van de friettent??

Ik eet te ongezond in de pauze's waardoor ik na werk vaak hoofdpijn krijg..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Gezond en friettent is niet echt een combinatie..
Zijn er geen andere eetmogelijkheden?
Of dat je zelf iets gezonds meeneemt van huis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk eten voor de lange avond eet pauze, ik weet niet wat ik daarvoor zou kunnen meenemen??
Ritsuka
11 jaar geleden
Is er een magnetron? Dan kun je vanalles meenemen in een bakje.
Is dat er niet, dan kun je ook simpel boterhammen meenemen, of je maakt een soort salade met bonen (vult goed) en iets van tonijn of kip of zo.
Ik neem altijd bakjes mee als lunch, vaak met restjes van de avond ervoor, dienzijn vaak prima koud te eten.
Iets met rijs of couscous bijvoorbeeld smaakt koud ook prima.
Ritsuka
11 jaar geleden
En natuurlijk fruit, groente, ongezouten noten, een gekookt ei. Misschien is een eiwitshake een optie.
Zijn echt zat betere mogelijkheden dan snackbar.
Of zoals ik al eerder vroeg, misschien een andere eettoko of zo beschikbaar in de buurt van je werk?

Antwoorden (6)

Je kan denk ik het beste het broodje gezond van de cafetaria nog nemen, ondanks de volvette kaas etc, is dit nog het meest gezonde ten opzichte van friet.

Daarnaast zit ik me te bedenken of je mogelijk te veel caffeïne houdende dranken consumeert; hiervan kun je namelijk wel degelijk hoofdpijn krijgen, doordat caffeïne vocht onttrekt van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je weet dat een broodje ´gezond´ meer calorieën bevat dan een cheeseburger met saus toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gezonde voeding is niet alleen te beoordelen op basis van calorieën.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, iets wat heel gezond is en 500 kcal bevat is alsnog beter dan een ongezonde snack van 200 kcal. Broodje gezond inderdaad met ei oid is wel de beste keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom. De vraag is niet of je bij een friettent een gezonde maaltijd kan halen. De vraag is wat de gezondste keuze is en in mijn beleving mag dat meer energie bevatten, wanneer dit leid tot meer voedingswaarde in de zin van mineralen, vitamines etc.
Laten we dat "gezond" maar even buiten beschouwing laten, want al wordt er nog zo verantwoord gefrituurd, voor een gezonde maaltijd moet je, als je het mij vraagt, niet in een friettent zijn. Maar goed, als je dan graag iets vullends wilt waar tenminste nog een beetje vitamines inzitten kan ik je een boerenfriet aanbevelen. Deze wordt geserveerd met erwtjes, worteltjes, gebakken uien, spekjes en eventueel champignons. Eventueel kun je er dan nog een salade of een portie appelmoes bij nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een bezoek aan de snackbar loont het dus de moeite kritisch te kijken wat je er bestelt. Ga je voor het ‘”minst slechte” kies dan een vietnamese loempia, wat bitterballen of een kroket. Deze bevatten relatief weinig calorieen en minder vet dan bijvoorbeeld een frikadel of berenhap. Het ouderwetse patatje mét scoort helaas het minst, op zowel aantal calorieen als vet: neem je er ook nog eens een klodder mayonaise bij dan kom je al snel uit op een kleine 600 kcal en krijg je al snel 35 gram vet binnen.
Eigenlijk is er niks gezond aan.
Aan jou de keus of je op deze weg wil verder gaan.
Neem een verantwoorde lunchbox mee en een stuk fruit, drink water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om je uit een droom te helpen: Bij een friettent kun je geen gezonde maaltijd kopen!

Zorg er voor dat je pas de deur uitgaat, na het eten van een gezond ontbijt. Verder gedurende de dag voldoende water drinken, en voldoende frisse lucht in ademen.

Die hoofdpijn kan dus ook komen door een gebrek aan frisse lucht.
Urenlang bij een kachel zitten, en geen frisse lucht in ademen kan ook hoofdpijn veroorzaken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk dat je niet verder komt dan een volkoren broodje met ham zonder boter ofzo. Snap dat dat niet heel erg lekker is. Daarnaast kan je natuurlijk gewoon een maaltijdsalade meenemen naar je werk of als er een magnetron aanwezig is een kant en klaar maaltijd. Keuze genoeg wat stukken beter is dan een friettent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Broodje tartaar met ei en ui ( met mayo ) nee niet die mayonaise maar het klinkt zo leuk :) zeker op z'n Haags .Bestel er evt een glas half volle melk bij dat schijnt te ontgiften !? . Hou het simpel en niet gefrituurd . Vraag de man wat z'n specialiteit is , beter een huis gemaakte goed foute bal , waar wat omzet in zit dan een frikadel die een week kan blijven liggen zonder te bederven vanwege de chemische conserveringsmiddelen , ja het kan droef gesteld zijn maar dat geldt ook voor die hele grote ketens . Bestel die tartaar en melk NIET op een warme zomer dag , dat kan je zomaar spontaan van je hoofd pijn en van je eventuele overgewicht afhelpen en dat je na een week precies week hoeveel tegels er in het toilet liggen .