hoe moet 10 kilo afvallen in een mand en daarna op gewicht blijven want ik hou niet zo veel van bewegen ik hoop dat ik antwoord krijg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahah zieners, als dat zou kunnen. Dan maak ik de honden mand gezellig en vlij mij neer.....

Antwoorden (16)

In één maand? Gaat je niet lukken en als het je al gaat lukken, dan komt het heel snel weer terug.
Als het langzamer gaat, blijf je daarna ook veel makkelijker op gewicht.

Wat je moet doen is je gehele voedingspatroon omgooien, veel groenten, minder tussendoortjes. En vooral, ik weet dat je dit niet wilt horen, maar het is het allerbelangrijkste in je afvalproces: Bewegen.
Zeker als je 10 kg in een maand wilt afvallen ontkom je met geen mogelijkheid aan beweging.
(daarnaast is beweging ook heel belangrijk om je vel strak te houden. Als je veel afvalt, maar niet sport, dan heb je kans op een soortement van vetschortje en dat wil je niet).

Heel veel succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussendoortjes zijn niet slecht, als ze maar gezond zijn en niet slechts extra zijn. Het is juist beter om wat vaker te eten, dus tussendoortjes te nemen.
Sowieso een slecht idee.
Snel afvallen heeft meestal als resultaat dat je snel het dubbele wat je afgevallen bent weet bijkomt!!!!!
Bedenk dus goed wat je doet... ik ben helaas ervaringsdeskundige.
Ga liever naar een voedingsconsulent, misschien eet je "verkeerde combinaties" die kunnen ze uit je eetpatroon halen.
Ga er vanuit dat je anders met je voeding om moet gaan. En weet dat als je dat gewend bent je niet eens meer anders wil!!!
Veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens bij de antwoord van deze vragen:

Kleine samenvatting:
Ga SPORTEN
Eet GEZOND
Drink weinig frisdran
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me,
die vraag heb ik al gesteld en het enige wat ze je zeggen is dat dat onmogelijk is, dus ; het is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen maar eens een hele grote mand aanschaffen.
En dan is het een kwestie van Sonja Bakkeren...
Jammer dat je niet lekker kunt bewegen in een mand, want dan zouden de kilo's er wat sneller afgaan.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sonja Bakker heeft meer verstand van commercie dan van voeding. Maar een plus voor de mand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@rp: dank voor je compliment.
Altijd leuk om te horen als iemand mijn bijdrage leuk vond om te lezen!
Het kan makkelijk, gewicht eraf zonder moeite. Hoewel... Wel een arts zo gek krijgen dat ie een been amputeert. Dat scheelt veel gewicht.

Serieus: als jij wilt afvallen, moet je gezond en vooral regelmatig eten, beslist NIET te weinig, en MEER bewegen.
Denk maar niet dat al die wonderdieetgoeroe's het beter weten, want dan zouden wij het ook allemaal allang weten en zou niemand te dik zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan prima. Maar dan ook je kaakspieren niet meer bewegen. Niet eten dus! Vasten!!

Overigens is meer dan 1 kilo per week afvallen niet erg gezond.

Indien je daarna op gewicht wilt blijven, dan elke week 1 of 2 dagen vasten.

Persoonlijk denk ik dat je beter gezonder kunt gaan eten!
Dan verlies je ook gewicht. Waarschijnlijk geen 10 kilo per maand, maar je bent dan wel gezonder bezig!

En je voorkomt er mee dat je gaat jojo-en.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vasten is een bijzonder slechte manier om af te vallen. Je lichaam gaat van die dag vasten in crisisstand, en perst de volgende dag panisch iedere calorie uit ieder hapje, waardoor je het verloren gewicht direct weer terughebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over de vraag of vasten wel of niet gezond is, zullen de meningen altijd wel verdeeld blijven. In mijn optiek: als de persoon goed werkende bijnieren heeft, kan het best het proberen een keer waard zijn. Ik weet dat vroeger, de Indianen twee weken voorafgaande aan een strijd, begonnen met vasten. Om emotioneel en conditioneel beter te kunnen strijden. Verder bestaan er vele manieren om te vasten en niet elke manier is even radicaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn allerlei redenen waarom je wel een dag of twee dagen zou kunnen willen vasten, maar mijn punt is dat het niet werkt om af te vallen. Je lichaam haalt de schade van het vasten zo weer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ben ik met je eens. Maar als je de foto`s bekijkt van die uitgehongerde mensen in concentratiekampen, waarvan je de ribben kunt tellen, is toch echt wel duidelijk dat je van weinig eten of vasten kunt afvallen. En nee het is niet bepaald een gezonde manier om te willen afvallen. De indianen waarover ik schreef deden het uiteraard ook niet om af te vallen.
13 jaar geleden
Als je niet van bewegen houdt heb je een probleem, want bewegen is de enige manier om goed af te vallen!
Natuurlijk moet je normaal, niet teveel en gezond eten, maar als je niet beweegt zal je ook bijna niet afvallen, gewoon iedere dag een flink eind gaan wandelen of fietsen werkt een stuk beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een halve kilo per week afvallen is al heel mooi, hoor. Je lichaam is in staat om maximaal een kilo lichaamsvet per week kwijt te raken. Meer gewicht verliezen is best mogelijk maar dan ben je geen vet maar spierweefsel aan het verbranden.

Heel veel bewegen is niet nodig maar met stilzitten kom je er ook niet. Als je afvalt moet je regelmatig bewegen om je motortje op gang te houden. Anders zet je lichaam de verbranding op de spaarstand en is het effect van minder eten nihil. Wandelen en fietsen zijn prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is er niet in een maand aangekomen, het zal er ook niet in een maand afgaan. Je kunt beter mikken op zoveel verliezen in een jaar. Zeker als je vervolgens op gewicht wilt blijven. Dat is precies wat niet gaat lukken als je afvalt met een crashdieet waar een anorexiapatiënt nog van onder de indruk zou zijn.

Verder hoe je moet afvallen: meer energie verbruiken dan je binnenkrijgt via voedsel. Dat betekent minder calorierijk eten en meer bewegen. Het is niet anders. Als er een wondermiddel bestond, waren er geen dikke mensen meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je al hebt kunnen lezen, bestaan wondermiddeltjes en -diëten niet helaas. Je zal echt je best moeten gaan doen en zowel je eet- als bewegingspatroon moeten veranderen.

Kan al met kleine dingen, pak vaker de trap ipv de lift. Ga boodschappen doen op de fiets. Je kan niet zoveel meenemen als in een auto en dat is een voordeel! Dan moet je namelijk vaker naar de supermarkt enzo: meer kilometers en vaker op de fiets. Je zou ook vaker lekkere dingen kunnen kopen door de verleidingen, maar dat is een kwestie van discipline.

Tussendoortjes nemen als fruit, tomaten, bakje yoghurt ipv vette en zoete troep.

Regelmaat in je eetpatroon is ook belangrijk, dus geen maaltijd overslaan, dan krijg je honger en ga je snaaien ;). Ontbijt, lunch en avondeten en 's middags en 's avonds een gezond tussendoortje.

Wat ook kan helpen, zoek een afval-maatje. Samen ben je sterker en kun je elkaar steunen op zwakke momenten. Je mag best af en toe een koekje of stukje chocola om het vol te houden, maar met mate! Dus niet die hele rol of reep naar binnen werken.
Ik zeg het misschien wat cru, maar bedoel het echt goed! Zoveel mensen in mijn omgeving zie ik zichzelf voor de gek houden...

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je gewoon al het overbodig vet wilt kwijtraken stel ik een koolhydraat vrij dieet voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met alcohol,suiker en snoep dan kom je heel ver weet ik uit eigen ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon sla en komkommer eten en veel water drinken

ik viel 30 kilo in 3 maanden af,maar na 5 jaar is er al weer 6 kilo bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet onmogelijk om zoveel aftevallen, ga aan citrensapkuur een maand en je bent het kwijt!
Maar vraag dan ook niet hoe je , je voelt want dat kun je denk ik zelf wel invullen.

Alleen het opgewicht blijven nee dat gaat hem niet worden eerder zal je het dubbelen daarna aankomen, of je wil jaren aan citroensap kuren zitten.
Al hou je dat niet lang vol lichamelijk.

Wat hier al eerder gezegt werdt, ook al beweeg je niet veel, verander je voedingspatroon.
En stel doelen die haalbaar zijn.

Je zal het niet willen horen maar het vliegt er niet van zelf af je zal er echt wat voor moeten doen ook als dat bewegen is!

Want ieder pondje gaat nog steeds door het mondje!