Wat zijn lekkere koolhydraatarme en eiwitrijke producten, waar je toch een vol gevoel van krijgt?

De volgende producten weet ik geloof ik al een beetje:

- eieren,
- groente,
- kazen zoals mozzarella enz.,
- magere yoghurt,
- biefstuk/rauwe ham enz.,

Maar wat nog meer?

Toegevoegd na 53 seconden:
Oh ja, vette visjes ook nog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je zit zeker in de goede richting. Noten, Griekse yoghurt, kwark, avocado doen het ook prima in een koolhydraatbeperkt dieet. Wees niet te bang voor een beetje vet. Verzadigd vet heeft eerder gezondheidsvoor- dan nadelen, ook als je gewicht wilt verliezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een beetje buiten de orde van je vraag maar bij koolhydraatarm eten ga je toch gauw een boterham, een aardappeltje of een hap pasta missen. Een vezelcracker met boter en een eitje, wat vleeswaar of vis is dan heerlijk, terwijl je evengoed nauwelijks koolhydraten eet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat dacht je van tofu.
Dat bevat veel eiwitten en weinig koolhydraten.
Kun je in allerlei smaken krijgen.
En vegetarische produkten die bestaan uit soja.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is tofu? Waar smaakt het ongeveer naar en waar kan ik het kopen?
j5m
12 jaar geleden
Tofu is neutraal van smaak.
Je kan tofu echter ook kopen in diverse varianten gekruid pittig.
Of gewoon als schijf.
In elke supermarkt te verkrijgen.
Je kan ook quorn of vales kopen dat heeft veel eiwitten.
Ik zit er altijd snel vol van want het vult enorm.
kijk eens bij vegetarische produkten dan zul je zien dat er nog veel meer is.
Wat veel eiwitten bevat en weinig koolhydraten heeft.
j5m
12 jaar geleden
Ik heb net nog even voor jou gekeken .
Ga maar eens naar de site www.getslim.nl helemaal onderaan staat een calorientabel die klik je aan en daar staan talloze produkten met gehalte van eiwitten en koolhydraten vet etc.
Daar kun je makkelijk alles vinden.
ook het vegetarischs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je informatie!