Ik moet aankomen en eet al meer dan 2500 kcal per dag maar kom niet aan. Heb ook nutrica drinkvoeding 2 per dag. Wat eten om gezond aan te komen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Het beste kun je dit overleggen met de arts die je dit advies heeft gegeven. Het hangt er namelijk nogal vanaf waarom je moet aankomen danwel waarom je nu te licht bent. Als er sprake is van een aandoening, heeft dat mogelijk invloed op de te geven dieetadviezen.

Het aankomen moet niet belangrijker worden dan gezond worden; blijf dus verantwoord eten en voldoende bewegen. Gezond aankomen is daarnaast ook het opbouwen van meer spiermassa door eiwitrijke voeding.

In het algemeen zijn gezonde calorierijke producten: noten, pindakaas, bananen, eieren enzovoort. Ook hier geldt: variatie is beter dan een eenzijdig dieet. Eet ook voldoende vezels om je spijsvertering op gang te houden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Goede punten!
Het ligt er helemaal aan wat de oorzaak is van jouw niet kunnen aankomen.

Als je bijvoorbeeld heel veel sport, verbruik je veel calorieën. Als je dan toch aan wilt komen, zul je nóg meer calorieën moeten innemen dan de 2500 kcal waar je nu al aan zit.

Het is ook mogelijk dat je een aandoening hebt waardoor je verbranding te hoog ligt, of waardoor je niet alle voedingsstoffen goed kunt verwerken.

Daarom kun je het beste eens bij de huisarts langs gaan. Al was het maar om bepaalde mogelijke oorzaken uit te sluiten.

Als er geen medische oorzaak is, kan een diëtist jou helpen jouw voedingspatroon eens goed onder de loep te nemen en aan te passen waar nodig. De diëtist weet waar je van aankomt, zonder ongezond te worden.

7 jaar geleden
noten zijn energierijk zou ik proberen, (zet)melen en suikers zijn slecht voor je bloedsuiker (en leidt tot versnelde veroudering)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Ik denk dat een diëtist hier meer van weet.