Wat eten met aften?

Ik heb nu al een aantal dagen last van een aft op mijn tong. Dit maakt eten erg lastig. Hebben jullie tips voor wat eventuele mogelijkheden zijn om te eten zonder dat het extra veel pijn doet?

Google geeft mij hier geen antwoord op en toont alleen aan wat ik kan doen om aften te voorkomen enzo, dus hopelijk vind ik hier een goed antwoord!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
12.9K
LeonardN
6 jaar geleden
Soep lijkt me een voor de hand liggend antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar geen zoute of scherpe soep.
Verder hap slik weg voedsel, zoals pap, hutspot en boerenkool. Voor het eten een klein stukje pure chocolade op de aft laten smelten, vaak doet ie daarna een tijdje iets minder pijn.

Antwoorden (1)

Ik heb alleen ervaring met aften op tandvlees, maar wat volgens mij goed te eten is is alles op kamertemperatuur, dus geen warme soep/aardappels etc. Maar denk eerder aan niet gekoeld fruit (hoe zachter hoe beter, dus druiven of mango wel, appel niet). Ook zijn vloeibare dingen handig, omdat de lepel mogelijk een deel van de aft kan blokken. Zout eten prikt, dus dat zou ik afraden.

Zelf vond ik juist heel koud ook altijd fijn, aangezien dat verdovend werkt. (ik nam altijd ijsblokjes)

Eten wat goed zou helpen met het genezen van een aft zijn bosbessen. (Ook bosbessenjam helpt.) Het beste is zelf een soort compote maken van bosbessen, maar eerlijk, hier hebben de meeste mensen natuurlijk geen zin in. De zuren en vitaminen zouden goed zijn geloof ik, en het werkt ontstekingsremmend.

En verder natuurlijk afwachten, dan gaat het het snelst weg (alhoewel mijn opa altijd zij; 'gewoon stuk poetsen dat ben je er zo van af' raadt ik dit ook af, want dan doet eten nog meer pijn)

succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Over dat kapot poetsen, dan werden ze bij mij alleen maar groter.