Waarom heb ik hongeraanvallen en hoe kom ik er vanaf?

Mijn hongergevoel werkt denk ik niet normaal. In plaats dat ik een klein beetje honger krijg en daarna meer, krijg ik op de meest willekeurige momenten (ook als ik vrij recent gegeten heb) heel pijnlijke hongerkrampen. Als ik dan hard op mijn maag duw, komt er gerommel (dat typische hongergerommel) en is het pijnlijke gevoel weg. Deze duren een paar minuten, ook snel iets eten helpt, maar zelfs dan komt het snel terug. Het gebeurt een paar keer per dag.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn ontbijt bestaat uit yoghurt of fruit, maar ik krijg niet zoveel op 's ochtends. Rond de middag boterhammen of een broodje, 's avonds een warme maaltijd. Weinig tussendoortjes, 's avonds soms wat chips of koekjes.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Normaliter krijg je honger als -je maag leeg is - je bloedsuiker laag is Eén van beiden of beiden volstaat. Als je nu verkeerde dingen eet (suiker, snoep, witbrood, pasta, chocola) schiet je bloedsuiker de hoogte in, je lichaam kan er bijna niets mee, en in mum van tijd heb je weer honger, lucht in je buik en last van je darmen.Vooral witbrood is daar berucht om, maar er zijn ook veel mensen die erg veel last hebben van fruit, met name appels. Zorg dat je minimaal drie keer per dag een gezonde maaltijd met veel vezels binnenkrijgt (volkorenbrood (geen bruin) en volkorenpasta, veel groente (deels rauwe), wat eiwitten en ander spul waar je lichaam wat mee te doen heeft en eveneens verantwoorde tussendoortjes. (Zuivel, fruit dat je goed verdraagt, vezelrijke volkorenkoeken), dan gaat het gegarandeerd een stuk beter. Als je 's morgens vroeg te weinig binnenkrijgt (en dat krijg je duidelijk), zorg dan dat je halverwege de ochtend goed eet. Je ontbijt is eigenlijk een tussendoortje, dus eet je om tussendoortje-tijd een (stevig) ontbijt.

Klinkt alsof je gewoon lucht in je maag & darmen hebt. Dat kan echt pijn doen, en borrelt als je de dramen/maag beweegt. Rustiger eten, en kijken bij welk type eten je er last van krijgt kan helpen. (Sommige soorten bruin brood, boerenkool, uien en bruine bonen zijn frequente boosdoeners)

-je maag leeg is - je bloedsuiker laag is -iets lekkers wn opeens honger

Naast gezond eten is het ook heel belangrijk dat je vertering goed verloopt, om een verzadigd gevoel te krijgen van gezonde voeding. Begin de dag met Yakult. Yakult bevat probiotica. Probiotica is de tegenhanger van antibiotica. Probiotica is een aanvulling van de goede bacterien in de darmflora, om een juiste balans te krijgen in de darmflora. Eet veel groenten, fruit en gezonde vetten. Vervang wit brood voor Spelt of Zuurdesembrood (reformwinkel), koemelkproducten voor bijvoorbeeld geit of schaap (andere eiwitstructuur, waardoor gezonder. Geitenyoghurt is heerlijk!) en het belangrijkste vermijd suikers! Lees etiketten.. je zult verbaasd zijn waar al wel niet suiker aan toegevoegd wordt! Ik eet nu 3 maanden suikervrij, gistvrij, koemelkvrij en alcoholvrij. Ook eet ik geen aardappel en minder koolhydraat rijke maaltijden. Voorheen had ik altijd dat hongergevoel dat jij hebt. Tegenwoordig vergeet ik bijna nog wel eens een maaltijd. Mijn spijsvertering is veel beter en ik heb meer energie. Eten is zo belangrijk, zowel voor de fysieke als mentale gezondheid. Je zult zien, bij een paar kleine aanpassingen op je reeds vrij gezonde levensstijl doet wonderen. Samengevat: Vervang koemelkproducten voor geit of schaap Vervang brood voor spelt of zuurdesem Vervang pasta voor spelt pasta (reformwinkel) Vervang rijst voor zilvervliesrijst Vermijd suikers, ook geraffineerd en zoetstoffen Vermijd alcohol, met name bier en likeur Drink veel water, liefst mineraal Eet meer groenten en fruit ipv koolhydraten Zorg goed voor je darmflora door het gebruik van Yakult. en als laatste tip: Vervang de chips voor Naturel tortilla chips (geen gist en suikers) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100