Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In hoeverre werken shakes en hoe werken ze?

Momenteel ben ik erg met het lichaam bezig en volgens een trainingsschema werken. Als ik op internet zoek vind ik alleen 'koop dit, koop dat' maar niet een goede uitleg wat het doet en in hoeverre het werkt.

Mijn vraag dus; Hoe werken shakes en in hoeverre heeft het een toegevoegde waarde?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
670

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een shake bevat vaak een hoog percentage eiwit wat makkelijk opgenomen kan worden door je lichaam.
Als je net intensief gesport hebt, kun je een shake nemen zodat je spieren snel herstellen.

Je kunt shakes gebruiken, maar als je gewoon in vorm wilt komen en je bent niet echt met een competitie bezig, dan zijn ze niet echt noodzakelijk.
Je kunt ook prima andere eiwitrijke producten gebruiken om je spieren te laten herstellen na het sporten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Persoonlijk vind ik dat een gezond eetschema met voldoende eiwitten uit natuurlijke bronnen, en genoeg groente, etc. belangrijker is dan een shake gebruiken.

Een shake kan als aanvulling werken als je het idee hebt dat je niet genoeg eiwitten binnenkrijgt.
Ik gebruik zelf vaak een schepje eiwitpoeder in bijvoorbeeld pannenkoeken, of een smoothie.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding