Is Basmatirijst wel of niet een geraffineerd product?

Ik weet dat zilvervliesrijst niet geraffineerd en witte rijst wel geraffineerd is; hoe zit het met Basmatirijst?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Basmatirijst is een langkorrelige rijstsoort uit India en Pakistan. Qua eigenschappen is het vergelijkbaar met pandanrijst, maar dunner, langer en droger. Mensen die van een “mooie, droge korrel” houden vinden dit fijne rijst. Maar het is wel witte rijst, dus geraffineerd.
Er bestaat ook zilvervlies basmatirijst.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

basmatirijst is gepeld/van zijn vlies ontdaan ,dus kan je vergelijken als witte rijst en is dus geraffineerd maar heeft een mooiere korrel en ook lekkerder van smaak en wordt vaak in indische gerechten gebruikt