Ik eet heel slecht. Wie moet je hiervoor inschakelen? een dietist of zo?

Ik eet al heel lang heel slecht. Ik vind het eten vies en krijg het niet weg. Nu ben ik er ziek van geworden en heel mijn buik doet pijn. Ik eet savonds slechts 2 kleine aardappels, geen vlees, en een muizenhapje groente. Wie kan mij hiermee helpen? De dokter? Of moet ik ergens anders zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schop onder de kont wellicht, van een huisarts of diëtiste ? Wanneer je weer normaal gaat eten - hoezeer ook met lange tanden, hangen en wurgen - komt je normale eetlust wel weer terug. Meestal al binnen enkele dagen.

Het beste antwoord

Ik zal met deze klachten toch naar de huisarts gaan. Bespreek je klachten met hem of haar,vertel er ook bij dat je eten vies vind en niet weg krijgt. En dat je mede daardoor last van je buik krijgt. Je krijgt,omdat je zo slecht eet weinig belangrijke voedingsstoffen binnen en dat kan op den duur schadelijk zijn voor je gezondheid. De huisarts kan je door verwijzen naar een diëtiste,die vervolgens samen met jou naar je voedingspatroon gaat kijken en gaat kijken welk '''dieet'' het beste bij jou past.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga naar je huisarts, deze kijkt je na en stuurt je indien nodig, door naar een specialist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tekorten van voedingsstoffen kunnen allerlei klachten opleveren, zoals weerzin tegen eiwitten. Ik denk, en dan speculeer ik een beetje aan de hand van wat ik van je gelezen heb, dat je op een verkeerde manier gelijnd hebt waardoor je je gezondheid verslechterd hebt in plaats van verbeterd. Dan is het zeker een goed idee om dieethulp in te schakelen via je huisarts. Die zal je mogelijk een labformulier meegeven om je gezondheid in kaart te brengen en je eventueel verwijzen naar een diëtist(e).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik heb nooit van me leven gelijnd. Ik ben altijd slank geweest, heb er ook nooit aan gedacht. Maar bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okay, maar je kunt ook zonder lijnen of ondergewicht ondervoed raken, dwz. tekorten oplopen van een aantal noodzakelijke voedingsstoffen. Door het gebrek aan eetlust of de weerzin tegen bepaalde voedingsmiddelen kun je in een vicieuze cirkel raken van elkaar versterkende factoren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ zelfs met zwaar overgewicht kan je ondervoed zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk zelfs dat overgewicht vaak het gevolg is van ondervoeding. Het lichaam vraagt om voedingsstoffen maar omdat we die signalen kennelijk niet goed interpreteren vertalen we dat in hongergevoel. Door te eten is er een kans dat we die voedingsstoffen wel binnenkrijgen en daar ligt onze keuze om de juiste voedingsmiddelen te nemen.
Eigenlijk kan iedereen met een beetje verstand van voeding en wat mensenkennis je hiermee helpen.

Het zou wel eens om iets meer kunnen gaan dan alleen kennis over voeding, want stel dat iemand je een goed voedingspatroon geeft, ga je je er dan aan houden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan naar een gewichtsconsulent/ voedingsdeskundige gaan. Zij kunnen je adviseren en een persoonlijk weekmenu samenstellen.