Volgens sommigen wel, volgens anderen is het overdreven. Het is ingewikkeld en er is heel veel over te lezen op internet en in boeken.
In de link die ik heb bijgevoegd zie je wat van die discussie terug.
Als je googlet op "glutenvrij voordelen" krijg je nog veel meer resultaten..
Een definitief antwoord, als dat al bestaat, hangt erg af van je eigen opvattingen, je situatie, je gezondheid.
Ik zou er dus eerst veel over lezen en het dan met je huisarts bespreken of met een diëtist, en die hebben soms ook hun eigen overtuigingen weer.
Dus, een duidelijk Ja of Nee is niet zomaar te geven ... het is een kwestie van afwegen.
Succes en een smakelijk!