Afvallen door alleen patat te eten, kan dat?

Een vriend van mij beweert en paar kilo kwijt te raken door een week lang alleen maar patat te eten. Zonder mayo uiteraard. Ik kan het me niet voorstellen, kan dit echt??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rare vriend heb jij..
Amadea
11 jaar geleden
Uitermate onverstandig. Liever gezond blijven en met wat overgewicht oud worden, dan jong en slank aan een hart- en vaatziekte overlijden...
Utrecht
11 jaar geleden
De meeste friet wordt gebakken in ongeharde plantaardige olie. Met de hart- en vaatziekten zal het dan wel meevallen.
Maar je zal eerder omvallen door diverse vitaminedeficienties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plantaardig wil absoluut niet zeggen dat het gezond is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een week val je niet zo snel om.
In een week krijg je geen hart- en vaatziekten.
Amadea
11 jaar geleden
Die vriend zal dat, als het waar is, heus niet maar één keer een week gedaan hebben. Meestal ga je met zo'n 'dieet' jojoën en zal het elke zoveel tijd weer gedaan moeten worden...
Ritsuka
11 jaar geleden
Het kan, maar niet gezond..

Antwoorden (5)

Het zou wel kunnen.
Je kunt vet veel patat eten, maar daarna vet veel sporten, er komt niks bij het gewicht. Je sport het vet weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Enig idee hoe veel je moet sporten voor een bak patat weg te werken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vet sporten
Theoretisch wel mogelijk, maar super ongezond, daar je dan voedingstekorten gaat opbouwen.

Let wel, met dit patat dieet kun je misschien wel afvallen (gewicht verliezen) maar je kunt er niet mee afslanken...

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens wordt de meeste patat in zwaar bewerkte olie gebakken. Een ramp voor je gezondheid!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo is het conqie! Je ziet wel eens voor het raam van een snackbar, of op de viskraam een bordje hangen met de tekst: wij bakken in plantaardige olie. Ze willen daarmee suggereren dat je daar gezond kunt eten, maar ze weten totaal niet waar ze mee bezig zijn.
Ze maken zich ook echt niet druk om de gezondheid van hun klanten, maar over de schoorsteen die moet roken!
En dat is best begrijpelijk. PlantAARDIG klinkt misschien gezond, maar is helemaal niet zo AARDIG voor je lichaam.
Vele plantaardige oliën bevatten veel te veel omega6 vetzuren, die ontstekingen in je lichaam kunnen bevorderen. Daarnaast worden deze oliën doorgaans zwaar bewerkt, om ze een een mooi kleurtje en lekker geurtje te geven.
Er zit vaak Hexaan in verwerkt, wat een levensgevaarlijk goedje is. Als dat soort oliën verhit worden, zal het nog eens extra toxisch voor je lichaam worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1, want zowel je antwoord als je nadere verklaring zijn correct.
Als alleen wilt weten of je kunt afvallen door uitsluitend patat te eten, zeg ik ja, maar.....om het een succesvolle en niet al te ongezonde toestand van te maken, moet je wel aan een paar voorwaarden voldoen.
Eet drie keer per dag een twee of drie aardappels in reepjes gesneden en in olijfolie of arachideolie gebakken op een niet te hoge temperatuur. Drink veel water, thee en koffie, geen frisdrank, geen alcohol. Neem iedere dag een multivitamine preparaat in.
Als je ook nog genoeg beweegt val je vast af. Ben je jong en gezond kun je dit een week doen.
Maar of dit nu een prettige manier van afvallen is??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk kan dat.

Een beetje man heeft 2500 Kcal per dag nodig, globaal genomen.

Een portie patat is ongeveer 400 Kcal.
Als hij dus drie porties patat eet per dag dan komt hij
op 1200 Kcal.

Als hij daarbij gewoon blijft bewegen wat hij normaal doet, dan kan hij in een week best wel een paar kilo afvallen.

Als je dat een week doet, dan kan het niet eens zo veel kwaad hoor.
Alleen schiet je er helemaal niks mee op, want als je daarna weer "gewoon" gaat eten komen die kilo's er zo weer bij,
plus dat je met een verhoogde innerlijke vervetting zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Klopt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Friet als ontbijt, om 7 uur achter de bakpan, om 12 uur weer en om 18 uur weer, wie houdt dat een week vol...Laat staan het dan nog te eten ook.
Dit is hetzelfde als het chips-dieet e.d.
Bij dit soort dieeten eet je een bepaalde tijd idd maar 1 product (chips, patat..) Het principe ervan is: omdat je dit zoveel eet, ga je er na een tijdje genoeg van hebben en ga je minder eten waardoor je dus afvalt, maar in eerste instantie zal je bijkomen, vooral met een patat of chipsdieet, omdat die ook veel vet bevatten.

En dan vergeet je nog dat je je nodige vitamine en mineralen niet binnenkrijgt.

Dus idd theoretisch is dit mogelijk, maar gezond is het absoluut niet en al zeker niet aan te raden.

Je kan beter je maaltijden verspreiden naar 5keer per dag ipv 3, zodat je vetverbranding op gang blijft, eet wat gezonder (groentjes, fruit e.d.) en drink vééél water. Per 30kg lichaamsgewicht 1liter water.
En sporten kan natuurlijk ook geen kwaad.

De resultaten zullen er niet zo snel zijn als bij een patat dieet, maar deze zullen wel langer blijven, aangezien je na het stoppen van een patatdieet alle verloren kilos er zo weer bij ga hebben omdat je lichaam deze gaat opslaan dan.