vis is gezond,maar zijn die blikjes met markeel of sardines tonijn en zalm in tomatensaus of olie ook gezond op bv een volkoren boterham?

ik vind het heerlijk en als dat ook nog bijdraagt aan een gezonde boter ham sla ik twee vliegen in een klap.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je hebt gelijk. Volkorenbrood voegt nuttige voedingsstoffen toe aan de eiwitten en de vetten van de vis. Zonnebloemolie zou ik overigens afgieten maar in iets duurdere blikvis zit vaak olijfolie. Daar kun je meer van verdragen. Overigens vind ik toast (kan natuurlijk ook volkoren) met boter, koudgerookte sprot en gemalen peper een heerlijk hapje. En nog gezond ook.

jazeker dat is heel gezond! ook sardines zijn lekker en gezond. in toegevoegde saus zit wel wat meer calorien in maar nog steeds gezond. ik neem ook wel eens een bruine boterham met vis uit blik,lekker!

De vis zelf is niks mis mee ; alleen de versie op (eveneens prima gezonde) olie bevat uiteraard meer calorieën. Qua milieu echter schijnt het niet best te zijn, met name tonijn en zalm. In de link kun je vinden of de vis die jij wilt kopen een beetje duurzaam is. (En helaas, blikjes zijn dat zelden, zeker de goedkoopste niet). Tonijn bijvoorbeeld is vaak geelvintonijn ; niet de beste keus. Ook voor zalm in blik wordt zeker niet altijd de eerste keus gebruikt. Als dat je iets interesseert, kun je dat in je overweging meenemen. Voor de vis zelf geldt : vette vis is gezond, maar niet als die alleen maar vet is van de olie. Vis op water heeft de voorkeur (maar is natuurlijk wel minder lekker ;-) )

Bronnen:
http://www.goedevis.nl/

Ja, Vis is gezond! Maar het bevat ook wat schadelijke stoffen door milieuvervuiling. De regel luidt hoe kleiner de vis, hoe minder schadelijke stoffen het bevat. Dus Ansjovis of sardines zijn weer wat gezonder dan grotere vissen doordat het over het algemeen minder schadelijke stoffen bevat. In blik zou ik voor de olijfolie variant gaan of met water ( kan je eventueel zelfs olijfolie bijdoen, wel koudgeperste Griekse olijfolie deze bevatten namelijk veel goede omega 3 verhouding. Dus liever geen vis in zonnebloemolie want zonnebloemolie bevat linolzuur (omega 6 ) en dat krijgen we in Nederland al teveel binnen met ons dagelijks eetpatroon. Wat ontstekingen in de hand kan . Ga dus lekker voor vis ( deels omega 3 ) olijfolie ( deels omega 3) TIP. Eet wat rauwkost bij je brood en vis. Vis en brood werken verzurend op je weefsel. Rauwkost bevat juist basische stoffen wat verzuring tegengaat. Ga dus voor de balans!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100