Wat moet en mag ik eten als ik vet kwijt wil raken, en spieren wil trainen(tegelijkertijd)

Ik ben 17 jaar oud en ben 1.85 en weeg 80 kg, op zich best gespierd, maar heb wel wat vetjes. Ik sport veel, maar dat dat laatste vet... Hoe kan ik dit het beste eraf trainen, en wat mag en moet ik eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Doe 45 minuten cardio op een hartslag van (220-je leeftijd x 0,6)ongeveer 120%.

Drink tijdens de cardio om de 10 minuten water, anders ga je spiermassa verbranden en wat wil je juist niet.

Doe inplaats van intensieve krachttraining en lichte training met veel reps. Dat wordt ook zwaar.
Dus in plaats van de standaard 3 x 8 op 80% van je max, verander je dit naar 10 x 10 van 60% van je max.

Na je training veel water drinken. Vermijd andere dranken!
Alleen water (thee) of melk. Absoluut geen frisdrank of andere suikerhoudende dranken! Dan komt je vet er zo weer bij.

Doe je cardio op een lichte maag (2 boterhammen). Er mag niet heel veel energie in je lichaam zijn. Anders moet je eerst dat verbranden voordat je met je vetverbranding begint.

Je gaat pas vet verbranden als je 30 minuten beweegt.
Je lichaam heeft namelijk tijd nodig om vet om te zetten in energie.

Neem voeding zoals: muesli, bananen, brood met pindakaas, melk, noten, rijst.

veel succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
120% moet een hartslag van 120 zijn.
Maar aangezien die regel pas opgaat vanaf 30+, raad ik je een hartslag van 140-150 aan. Daar zit je zo aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon gezond blijven eten. Niet te veel snelle koolhydraten zoals witbrood, witte pasta, snoep, chocolade, koek, chips enz.

Hardlopen op een bepaald tempo zorgt voor vetverbranding.
Hieronder zie je bij welke hartslag dat is.

http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/bewegen/79/met-een-lichte-training-verbrand-je-meer-vet

Maar je bent absoluut niet te dik en je bent nog in de groei, dus ga je niet focussen op je vetrolletjes, maar op gezonde voeding en beweging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel (intensief) sport zijn eiwitten belangrijk, dit bevorderd het spierherstel. Zonder eiwitten geen spieren! Dus (donker) bruin brood, pindakaas, kip, ei, fruit, vis, noten etc.

Toegevoegd na 17 seconden:
Verder, zie bovenstaande post ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Donkerbruin brood is kunstmatig zwart gemaakt met (meestal) gebrande mout en geen haar beter dan witbrood. Volkorenbrood is niet donkerder dan lichtbruin en bevat alle ingrediënten uit de graankorrel.