hoeveel calorieen mag ik per dag eten als je snel wil afvallen? ik woog 2 maand geleden 62kg en nu 56,5 kg en ik ben 1m64 groot"

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bent al een hoop afgevallen en je moet je afvragen wat je doel is. Naar mijn idee ben je al goed op gewicht voor iemand van jouw lengte. Afvallen kun je het beste op een gezonde manier doen anders houd je het niet vol. Ik heb een aantal links toegevoegd waar je het e.a na kunt lezen over calorieen (tellen). Het is veel verstandiger om gewoontes aan te passen. Kleine gewoontes kunnen op de lange termijn grote gevolgen hebben. Een glas sap of frisdrank per dag is 36500 calorieëen per jaar. Als je een jaar lang een glas sap per dag minder drinkt, ben je aan het eind van dat jaar, ook al verander je verder helemaal niets, vijf kilo lichter. Aan de andere kant: als je iedere dag een glas sap gaat drinken wat je vroeger niet dronk, kun je zomaar vijf kilo zwaarder zijn aan het eind van het jaar.. https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/ Succes!

Bronnen:
http://www.caloriecalculator.nl/verantwoor...

Snel afvallen is heel ongezond en verhoogt aanzienlijk de kans dat je later weer aankomt en nog meer gaat wegen dan oorspronkelijk. Drastische diëten kunnen voor een hele lange tijd je metabolisme verstoren en het kan soms heel lang duren voor je lichaam weer in balans komt. Veel belangrijker dan het aantal calorieën dat je eet, is dat je genoeg (niet te veel en ook niet te weinig) voedingsstoffen binnenkrijgt, zoals goede vetten, eiwit, vitamines, mineralen, voedingsvezels, etc. en dat je voldoende beweegt. Alleen op die manier kan je gezond en blijvend afvallen. Het duurt wat langer, maar het is wel de moeite waard. Een paar tips: eet genoeg fruit en groente (grotendeels vers), eet volkoren brood i.p.v. wit, eet genoeg vetarme bronnen van eiwit zoals goede kwaliteitsham, kipfilet, rundvlees, vis, 30+ kaas, mozarella, cottage cheese, yoghurt, etc. Als bijgerecht kun je i.p.v. patat liever couscous, gekookte aardappels, rijst of boekweit maken. Maak eens een zelfgemaakte groentesoep, heel lekker en gezond. Eet (wat vaker) linzen en witte/kidneybonen, ook heel lekker en rijk aan belangrijke voedingsstoffen, maar vrijwel zonder vet. Drink water i.p.v. fris of alcohol. Snoep maar een keer in de week = verwenmoment waar je des te meer van gaat genieten. Eet 's avonds een goede warme maaltijd, niet later dan om zeven uur en eet geen nootjes/chips e.d. meer voor de televisie. En je hoeft niet gelijk naar een sportschool te gaan en een personal trainer te nemen; het is al genoeg als je zoveel mogelijk loopt/fietst i.p.v met de auto/OV te rijden en een keer in de week een leuke activiteit gaat doen, zoals gaan zwemmen of met vrienden in het park frisbeeën of petanque spelen. Hoe meer variatie, hoe beter. En je moet het vooral leuk vinden. Je moet gewoon goede eetgewoontes en een gezonde leefstijl aanleren die vol te houden zijn, die je de rest van je leven kunt handhaven. Als je alleen maar bezig bent met afvallen en het aantal kilo's dat je weegt, ben je fout bezig. Een ideaal gewicht bestaat niet, dat is heel individueel. Je moet zo'n leefstijl vinden waar je je goed bij voelt, waar je blij van wordt en waar je veel energie uit kan putten. Alleen dan ben je echt goed bezig. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100