hoeveel calorieen mag ik per dag eten als je snel wil afvallen? ik woog 2 maand geleden 62kg en nu 56,5 kg en ik ben 1m64 groot"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent eigenlijk al te licht voor je gewicht. Mijn advies is gewoon gezond eten en niet boven de max van een dag komen. Dan kom je op je normale bmi. Soms vind je jezelf dik maar het ligt aan je postuur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stoppen met lijnen, je bent waar je wezen wilt
Ritsuka
11 jaar geleden
Snel afvallen is nooit een goed idee.
Je hebt nu een BMI van 20, volgens mij is je figuur al prima zo hoor.
Ik denk dat je beter kunt werken aan de samenstelling van je lichaam aanpassen. Meer krachttraining doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is of je wilt afvallen of dat je bijvoorbeeld strakker wilt worden op bepaalde plaatsen. Dat laatste kan alleen door te gaan sporten en bewegen. Je gaat dan meer spieren aanmaken, waardoor je lijf strakker wordt. Maar je wordt dan niet per definitie lichter!!! Spieren wegen meer dan vet.
Ga eventueel in overleg met een sportcoach of dietiste.

Antwoorden (2)

Je bent al een hoop afgevallen en je moet je afvragen wat je doel is. Naar mijn idee ben je al goed op gewicht voor iemand van jouw lengte. Afvallen kun je het beste op een gezonde manier doen anders houd je het niet vol.

Ik heb een aantal links toegevoegd waar je het e.a na kunt lezen over calorieen (tellen).

Het is veel verstandiger om gewoontes aan te passen. Kleine gewoontes kunnen op de lange termijn grote gevolgen hebben. Een glas sap of frisdrank per dag is 36500 calorieëen per jaar. Als je een jaar lang een glas sap per dag minder drinkt, ben je aan het eind van dat jaar, ook al verander je verder helemaal niets, vijf kilo lichter. Aan de andere kant: als je iedere dag een glas sap gaat drinken wat je vroeger niet dronk, kun je zomaar vijf kilo zwaarder zijn aan het eind van het jaar..

https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik woog 2maand geleden 62kg en nu 56.5kg maar sinds een week val ik precies niet meer goed af ik kom elke dag een gram bij terwijl ik nix anders doe als daarvoor, ik fiets elke dag 30min op mijn hometrainer en ik eet smorgens een kom cornflakes met magere melk, smiddags 2boterhammen en savonds een gewoon maaltijdd met verse groenten, ik drink alleen water en thee want ik lust geen frisdrank en ik heb al 2maand niet gesnoept , soms wil ik het opgeven =( mijn doel was 55kg maar nu ik dichtr bij kom lukt het precies niet meer ik zou nu graag 50 kg wegen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sjeeees cynthia je bent perfect van gewicht! Je lichaam gaat op de rem omdat je de gevarenzone ingaat, daarom kom je bij! Ik ben 1.63 en ik woog (heel lang geleden)vroeger 58 kilo had een wereld figuur!
Jij nu vast, maatje 38 nu?Mischien wel 36?
Het gewicht op de weegschaal doet er al lang niet meer toe bij jou en ook je neigt naar anerexia als je zo doorgaat! Accepteer je figuur je ziet er vast geweldig uit, ga door met streven naar 50 kilo en je hebt een levensgroot probleem gecreerd voor een groot deel van je leven, laat je verstand zegevieren! Echt je gewicht is top!! Nu jouw brein nog....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet je vooral niet elke dag wegen, dat is onzin, obsessie, daar word je alleen maar gek van. Luister eens naar je lichaam en wees niet geobsedeerd door het aantal kilo's of aantal caloriën. Het is veel belangrijker hoe je je voelt.
Ik ben ook vrij veel afgevallen en heb geen idee hoeveel eigenlijk of hoeveel ik daarvoor woog. Maar dat interesseert me ook helemaal niet. Ik moest mijn kledingkast verfrissen met kleinere maatjes, krijg veel complimentjes van de omgeving en voel me geweldig in mijn lichaam en mooi. Dat is het enige wat echt belangrijk is.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je BMI is 20, volgens mij heb je nu gewoon maatje 36-38 hoor. Cornflakes is trouwens geen gezond ontbijt, zit vaak veel suikers in. Je kunt beter iets van havermoutpap nemen, en dan op smaak brengen met vers fruit en/of ongezouten nootjes.
Verder ziet je eten er prima uit hoor, ik zou persoonlijk nog 1 of 2 stuks fruit toevoegen, je eet een beetje weinig.
Zorg ook voor voldoende eiwitten eten. 50 kg is te weinig! Dan kom je in de buurt van ondergewicht. Ik zou je sporten aanpassen, fietsen is natuurlijk goed, maar elke dag hetzelfde doen heeft niet zoveel effect. Elke dag 30 minuten sporten zou ik zeker volhouden, maar wissel het af, dat heeft veel meer effect. Ene dag buikspieren trainen, dan eens je beenspieren, dan weer eens fietsen, of een wandeling maken, etc.
Wissel cardio en krachttraining af. Stop met elke dag op de weegschaal staan, je bent meer dan een getalletje.
Snel afvallen is heel ongezond en verhoogt aanzienlijk de kans dat je later weer aankomt en nog meer gaat wegen dan oorspronkelijk. Drastische diëten kunnen voor een hele lange tijd je metabolisme verstoren en het kan soms heel lang duren voor je lichaam weer in balans komt.
Veel belangrijker dan het aantal calorieën dat je eet, is dat je genoeg (niet te veel en ook niet te weinig) voedingsstoffen binnenkrijgt, zoals goede vetten, eiwit, vitamines, mineralen, voedingsvezels, etc. en dat je voldoende beweegt. Alleen op die manier kan je gezond en blijvend afvallen. Het duurt wat langer, maar het is wel de moeite waard.
Een paar tips: eet genoeg fruit en groente (grotendeels vers), eet volkoren brood i.p.v. wit, eet genoeg vetarme bronnen van eiwit zoals goede kwaliteitsham, kipfilet, rundvlees, vis, 30+ kaas, mozarella, cottage cheese, yoghurt, etc. Als bijgerecht kun je i.p.v. patat liever couscous, gekookte aardappels, rijst of boekweit maken. Maak eens een zelfgemaakte groentesoep, heel lekker en gezond. Eet (wat vaker) linzen en witte/kidneybonen, ook heel lekker en rijk aan belangrijke voedingsstoffen, maar vrijwel zonder vet. Drink water i.p.v. fris of alcohol. Snoep maar een keer in de week = verwenmoment waar je des te meer van gaat genieten. Eet 's avonds een goede warme maaltijd, niet later dan om zeven uur en eet geen nootjes/chips e.d. meer voor de televisie. En je hoeft niet gelijk naar een sportschool te gaan en een personal trainer te nemen; het is al genoeg als je zoveel mogelijk loopt/fietst i.p.v met de auto/OV te rijden en een keer in de week een leuke activiteit gaat doen, zoals gaan zwemmen of met vrienden in het park frisbeeën of petanque spelen. Hoe meer variatie, hoe beter. En je moet het vooral leuk vinden.
Je moet gewoon goede eetgewoontes en een gezonde leefstijl aanleren die vol te houden zijn, die je de rest van je leven kunt handhaven. Als je alleen maar bezig bent met afvallen en het aantal kilo's dat je weegt, ben je fout bezig. Een ideaal gewicht bestaat niet, dat is heel individueel. Je moet zo'n leefstijl vinden waar je je goed bij voelt, waar je blij van wordt en waar je veel energie uit kan putten. Alleen dan ben je echt goed bezig.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
+. Top tips