Wat het beste voor in de koffie tegen overgewicht: melk, koffiemelk of melkpoeder?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegen overgewicht zou ik toch echt niks nemen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik drink veel koffie, vandaar de vraag.
Ritsuka
11 jaar geleden
het beste is koffie zwart proberen te drinken, zonder melk en suiker dus.
Maar ik zou gewoon melk doen, en dan langzaam proberen een scheutje minder te doen. En uiteraard kijken naar de rest van je eten en drinken. Koffie kun je wel drinken (liever niet teveel op een dag, maar verder niet zo slecht)
dingen als frisdrank en vruchtensap liever schrappen.

Antwoorden (3)

Een wolkje magere melk daar kom je echt niet van bij en wordt ook aangeraden door de Weight-Watchers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lastig te beantwoorden want wij weten niet hoeveel gram/ml je van alles gebruikt.

Standaard is een portie koffiecreamer (poeder) 3 gram en dat bevat 16,5 kcal.

Dan weet ik niet wat voor melk en koffiemelk jij gebruikt: vol, halfvol of mager.

Een portie (koffie)melk is 5 gr.
Magere koffiemelk bevat 4 kcal
Halfvolle koffiemelk bevat 5,6 kcal
Volle koffiemelk bevat 7,5 kcal
Koffieroom bevat 10,2 kcal

Melk mager bevat 1,9 kcal
Melk halfvol bevat 2,3 kcal
Melk vol bevat 3 kcal

Om af te vallen is dus een scheutje magere melk het beste en koffiemelkpoeder het slechtste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het zo mager mogelijk wilt dan adviseer ik een doos melkpoeder met de naam Elk te kopen. Dat wordt gemaakt door Campina, en is in de grote supermarkten te koop. Er zitten vier zakjes magere melkpoeder in, rijk aan eiwitten en calcium. Elk zakje is goed voor een halve liter magere melk. Het lost niet heel goed op in hete vloeistof, dus je kunt het beste twee of drie theelepels van het poeder eerst even in wat koud water oplossen en dan de koffie erbij schenken.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je dan niet gewoon magere melk gebruiken? Dat lijkt mij minstens stukken goedkoper.
Amadea
11 jaar geleden
Een pak magere melk blijft niet lang goed, dat bederft sneller dan halfvolle en volle melk. Het poeder kan je maanden bewaren. Dus als je telkens bedorven melk moet weggooien is poeder echt wel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Rijk aan eiwitten en calcium" Leuk geformuleerd, maar deze eiwitten en calcium zijn zeer slecht opneembaar. Ook bevat melkpoeder plantaardig geharde vetten. Dat is een schuilnaam voor transvetten. Niet doen kopen dus