Hoe komt het, dat als ik mijn flesje bronwater hervul, het water na een paar uur stinkt?

Vaak stinkt het water wat ik in mijn flesje heb gedaan na een uur.. hoe komt dat? en is het dan slecht voor je?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Omdat tijdens et drinken bacteriën uit je mond in et water terecht komen. Dat zijn je eigen bacteriën, dus als je er alleen zelf uit drinkt niet schadelijk, maar als je zo;n flesje een paar keer hebt nagevuld, is de kwaliteit gemiddeld te vergelijken met slootwater.

Beter is dus elke zoveel keer (en als je blijkbaar veel bacteriën om/rond het mondgebied hebt (eet je er bij?) elke keer) het flesje goed uit te wassen danwel om te spoelen met kokend water.

Maar nogmaals, kwaad kan het niet direct. Na een paar uur is het zeker nog niet bedorven, maar zal het onder de microscoop wel flink wemelen. Je kunt het voorkomen door uit een bekertje te drinken, dat wat makkelijker af te wassen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat ik doe is elke keer wanneer een flesje heb gebruikt, even in de vaatwasser! Zo om bacteriën te voorkomen. Misschien kan dit ook het probleem zijn met de stink lucht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een uur stinken is wel heel erg snel. Dan moeten er enorm veel bacteriën in het flesje zitten. Dat kan als je het flesje vaak hebt gebruikt en alleen hebt omgespoeld. Het water zelf is heel schoon, maar je mond aan het flesje en er komen heel veel bacteriën in. Zwinkeltjuh geeft denk ik een goed antwoord, want een vaatwasser is doorgaans meer dan 50 graden in te stellen en dood de bacteriën. Als de stinklucht er dan niet meer is weet je dat je iets hygiënischer moet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+