Ik val af terwijl ik meer eet, hoe kan dit?

Ik ben tijdelijk in het buitenland en sinds ik hier ben, ben ik vijf kilo afgevallen. Ik eet veel meer dan thuis en vaak ook ongezonder. Wel voldoende fruit, brood enzo en ik drink ook enorm veel. Hoe komt het dat ik afval? Ik vind het niet heel erg ofzo, maar ben bang dat dit er driedubbel aankomt wanneer ik weer thuis ben

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Mag ik vragen wat je eet op een dag? Misschien vind je het veel, maar valt het best mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat vooral het vele drinken de oorzaak van het afvallen is.
Ritsuka
11 jaar geleden
als je eerst veel fridrank dronk en nu veel water, kan al zo een paar kilo schelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben nu twee maanden in het buitenland en het is hier idd stukken warmer. Thuis doe ik veel aan sport en hier ongeveer evenveel. Ik dronk en drink weinig frisdrank.
Ik eet als ontbijt meestal cornflakes met suiker en volle melk en twee boterhammen. als lunch vier boterhammen en tussendoor veel fruit. 's avonds eet ik vaak pasta/rijst en groente, maar vaak ook pannenkoeken/pizzapunten als bijgerecht. thuis at ik ongeveer de helft. Mijn BMI is normaal (22)
Ritsuka
11 jaar geleden
je at thuis dus ongeveer de helft van wat je nu eet?
ik vind 2-3 boterhammen op een dag wel erg weinig voor iemand 21 jaar oud (als 1991 je geboortejaar is).
Ik denk dat het dan toch wat met de spaarstand te maken heeft zoals ik al zei in mijn antwoord.
Ritsuka
11 jaar geleden
mag ik een tip geven? probeer de suiker en de cornflakes te vervangen door ontbijtgranen zonder suiker.
Ik heb zelf vaak een pak met haver en tarwevlokken, met stukjes rozijnen en gedroogd fruit erin.
Minder suiker als conrflakes, erg lekker en vult veel beter.
Cornflakes vullen over het algemeen niet goed, en de snelle koolhydraten + suiker laten je suikerspiegel heel erg schommelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet ook meer vezels eten, maar die zijn moeilijk te vinden. En van een lintworm val je niet af, dus dat kan het niet zijn.
Ritsuka
11 jaar geleden
Vezelrijk voedsel: aardbeien, appels, bonen, bosbessen, gedroogde erwten, groenten, havermeel, linzen, noten en zaden en peren.
bruine ruist, couscous, courgette, gerst, komkommers, muesli, selderij, tarwezemelen, tomaten, volkorenbrood, wortels en zaden. 1 van die dingen hebben ze vast wel te koop daar, toch?
vooral bonen zijn erg goed, kun je ook in allerlei gerechten verwerken. http://vezelrijkvoedsel.net/feiten-over-vezelrijke-voeding/vezelbronnen
Ritsuka
11 jaar geleden
zie ook deze lijst: http://www.spijsvertering.info/upload/File/pdf/Tabel%20vezelgehalte%20DEFINITIEF%2029-11-11.pdf
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.janssennederland.nl/bgdisplay.jhtml?itemname=reflux_food&product=none

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je eerst te weinig at en dat je lichaam in de spaarstand zat. Nu eet je meer, en is je lichaam uit de spaarstand en val je weer wat af. Waarschijnlijk beweeg je ook meer en is het daar warmer?

Hoeveel weeg je nu? Hoelang zit je al in het buitenland?
Probeer wel zoveel mogelijk gezond te blijven eten, veel groente, wat fruit, eiwitten en vezels.

Luister naar je lichaam en eet wanneer je honger begint te krijgen. Je lichaam geeft aan meer energie nodig te hebben.

Als je blijft afvallen en je BMI dreigt richting ondergewicht te gaan, dan zou ik toch naar de huisarts gaan. Misschien heb je dan een virusje of zo.
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien beweeg je veel meer? Ik weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent, maar als je een normaal postuur hebt dan is 5 kilo wel veel. Misschien is er iets met je stofwisseling? Hoelang ben je al in het buitenland? Nog maar net een maand of al veel langer? Dat speelt natuurlijk ook mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lintwurm? Je weet soms niet wat voor parasieten er voorkomen in verre buitenlanden.
11 jaar geleden
Misschien is de samenstelling van het voedsel anders, dan je gewend bent, met b.v. meer fruit en vezels en minder dikmakers.