Kan je "instant" rijstvlokken ook gaar koken/opwarmen in de microgolfoven?

Hier in een natuurwinkel heb ik deze zilvervliesrijst-vlokken ontdekt van het merk Primeal.

http://bio-naturl.com/product.php?id_product=185

Op de verpakking staat dat de rijst voor-gestoomd is en gerold tussen twee cilinders... Dus eigenlijk zouden we het met koude bereidingen kunnen opeten/opdrinken zonder de rijst op te warmen...

Ik maak eigenlijk poeder van deze rijstvlokken door ze eerst in de blender te malen en echteraf doe ik het in een shake-bekertje met wat eiwitpoeder, schudden en opdrinken.

Maar mijn vraag is, is deze rijst wel gaar genoeg zodat het volledig door het lichaam opgenomen kan worden?

Zo niet, kan ik deze rijstvlokken alsnog in de magnetron droog opwarmen tot het echt gaar is?

Iemand enig idee, tips en/of adviezen hieromtrent?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb een foutje ingetikt bij de titel, het woord "gaar" moest "droog" worden, dus;

Kan je "instant" rijstvlokken ook gaar koken/opwarmen in de microgolfoven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Deze vlokken zijn inderdaad al voorgekookt/gestoomd. Je zou ze dus zo koud ergens door kunnen roeren. Zoals jij het van plan bent, kan prima en alles zal dan goed door je lichaam worden opgenomen.

Deze vlokken verkopen ze ook wel eens rauw, dan moet je ze dus wel nog even koken.