Wat doe ik tegen mijn plotseling toegenomen eetlust?

Sinds 2-3 weken heb ik meer eetlust gekregen. Ik ben 17 jaar, een meisje en aan de lichte kant (167cm/47kg), at altijd relatief weinig maar wel ruim voldoende voor mij/mijn lichaam: door de dag heen was ik altijd 'verzadigd' en aan het eind van een dag kon ik vaak met moeite 1 heel bord avondeten op.

Ik heb nu vaker een gevoel van trek en eet daarom vaker op een dag, plus meer per maaltijd. Als ik dat wat probeer in te perken, pak ik op een gegeven moment toch een tussendoortje als Evergreen, ontbijtkoek of fruit om het lege gevoel tegen te gaan.

Wat waarschijnlijk ten grondslag aan die toegenomen eetlust ligt, is dat ik sinds een maand aan de pil ben.

Tot nu toe vind ik het wel mooi om wat voller te worden, het staat tenslotte wat vrouwelijker, maar ik wil absoluut niet dik of mollig worden.

Daarnaast is me ooit ter ore gekomen dat wanneer je meer eet, je maag zich aanpast aan de grotere hoeveelheid en zich als het ware 'oprekt' en je daardoor blijvend meer voedsel nodig zult hebben om een gevoel van vol zitten te bereiken.

Ook voelt het nogal fout om zoveel te eten: ik voel me zo'n vervuiler als ik naga wat ik allemaal opschrok, en ik sta in pijnlijk constrast met de halve wereldbevolking die vrijwel niets te eten heeft.

Ik wil dus echt minderen, maar hoe doe ik dat?

Ik vond wel een soortgelijke vraag maar die ging meer over eten uit verveling of zin in iets zoets. Ik doel echt op het stillen van een honger/trekgevoel. Hopelijk kan iemand me helpen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Eten !! Je lichaam geeft duidelijk aan dat je blijkbaar lange tijd tekort bent gekomen. 47 kilo is VEEL te licht voor een meisje van jouw lengte. Dat betekent dus niet dat je je moet volproppen met chips en chocola, maar gewoon een boterham extra voor het ontbijt, wellicht een extra stukje fruit ; allemaal dingen die niet slecht voor je zijn, en waardoor je een beetje meer in de buurt van een gezond gewicht kunt komen. 57 kilo is het minimum dat je zou mogen wegen. Geniet er dus maar lekker van ;)

Ik zou de halve wereldbevolking maar even buiten beschouwing laten. Kook wat eieren en als je trek hebt eet je er een. Vult de maag goed, maar je wordt er niet dik van. Selderie kost meer energie om het te verbranden dan dat het oplevert, krijg je ook een "vol" gevoel van.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100