Hoe produceer je ontlasting zonder geurtje?

vanmiddag is mijn neefje van 6 naar de wc geweest en had niet doorgetrokken .
het viel mij op dat er niets te ruiken was heel neutraal dus
hoe ontstaat zoiets? dat wil ik ook
ze eten bij hun zoals bij ons rijst vlees groenten
niets raars dus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
er zit altijd een geurtje aan, was het niet zo dat het er al eventjes lag en de geur wat weg was?

Antwoorden (3)

Dat ligt voor een groot deel aan je eigen darmflora en aan hoe je darmen werken.
Als je veel vlees eet, stink je vaak meer; als je veel kool en dergelijke eet, wil het ook nog weleens flink meuren.
Ook kan het uitmaken hoe snel je spijsvertering is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen produceren sowieso veel minder 'geur'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de luier van mijn neefje nog niet verschoond...pas en half jaar oud, maar stinken kan die hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar kinderen stinken ook heel erg. Hele kleine kindjes niet want die zitten nog niet aan vast voeding zoals aardappelen.
Ik heb wel eens gelezen dat Japanners een soort bacterie eten, net zoiets als Yakult, waardoor de ontlasting "lekker" gaat ruiken. Dat doen ze omdat ze zo klein behuisd zijn. Het is/was een rage van een aantal jaren geleden; ik kan het met Google (Engels) niet zo gauw terughalen.