is ei nou vlees of niet?

Hey jongens nou mijn vraag is of ei vlees is of niet? Ben zelf vegetariër, maar je hebt daar natuurlijk weer verschillende soorten in. Ook heb ik rare verhalen gehoord over eitjes die gekocht werden in de supermarkt en die later uitkwamen :/ tja.... vraag mij af of dit ook zo is(lijkt me schijn, maar toch).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Je zou een ei pas ‘vlees’ kunnen noemen als het door de haan bevrucht en daarna bebroed is, dus als de hen er dagenlang op heeft gezeten, en er een kuikentje in groeit.

Maar zelfs dan blijft het feit, dat een dier pas vlees is, als het geslacht wordt, dus eigenlijk zou het pas vlees zijn, als het kuikentje uit het ei gekropen is, en dan geslacht zou worden.
Maar een ééndagskuiken is nou niet direct een waardevolle aanvulling voor je maaltijd : ik denk, dat het vlees een half theelepeltje zou vullen, hooguit.

Conclusie : een ei is géén vlees
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eieren die je eet zijn onbevrucht. Ze bestaan alleen uit (vloeibaar) eiwit en een dooier. De dooier bestaat uit voedsel voor het kuiken (dat er dus niet in zit als jij het ei eet). Kortom: een ei bevat wel 'dierlijke' eiwitten en vetten, maar leeft niet!
Dus als vegetariër mag je rustig een ei eten.
Maar als veganist mag je dat niet, want dan gebruik je helemaal geen dierlijke producten, dus dan draag je zelfs geen wollen truien.