Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stopt appel?

Tegen diarree wordt geraspte appel aangeraden. Stopt appel alleen in geraspte vorm of stopt appel altijd?
Mijn hondje heeft problemen met ontlasting (te hard) en vindt appel heerlijk. Ik zou niet willen dat zijn ontlastingprobleem er door verergert, maar gun hem zijn appeltje per dag graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Appels zijn uitstekend tegen verstopping. Ook fruit. Eet maar eens een aantal pruimen (met schil) of sinaasappelen achter elkaar.

Vezels in het algemeen helpen tegen verstopping. Behalve oplosbare vezels (fruit , groente) ook onoplosbare vezels (volkoren, graanproducten)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Je moet de geraspte appel wel bruin laten worden.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom? :)
tikrit
12 jaar geleden
Ik weet het niet, het was oma's recept tegen diarree.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad bruin laten worden en een beetje kaneel eroverheen.
Dit las ik op internet:
Rasp een ongeschilde appel, laat de stukjes 15 tot 20 minuten liggen tot ze bruin uitslaan en eet ze dan op. Een appel bevat onderdelen waardoor de ontlasting gestimuleerd wordt en de ontsteking afgeremd wordt. De vrucht bevat ook appelzuur en wijnsteenzuur, die het maagzuur reguleren. Als je de appel bruin laat uitslaan, komen er meer van deze onderdelen vrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad slim van die dieren dat ze zelf lijken te weten wat goed voor ze is.
Geraspte appel stopt, althans het wordt weleens gegeven bij diaree (het gaat dan meer om het feit dat de ontlasting gestimuleerd wordt en de ontsteking afgeremd wordt, het is zo een oma weet raad middeltje) geen idee of het ook echt stopt als je geen diaree hebt. Van appelsap wordt weer gezegd dat het laxerend werkt, maar echt bewezen is dat niet.
Maar fruit lijkt me goed om te eten, als hij het lekker vind. Zorg dat hij genoeg drinkt, voeg wat water toe aan zijn voeding, zo krijgt hij extra naar binnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding