Waarom heb ik 's ochtends plotseling geen honger?

Sinds een paar dagen kan ik 's ochtends nog geen halve boterham wegkrijgen zonder dat ik moet kokhalzen. Ik heb geen geslachtsgemeenschap en ben ook niet zwanger. (wat misselijkheid kan veroorzaken). Wel heb ik deze week een dag veel stress gehad, maar dit is nu allang weer over. Nog steeds kan ik amper wat eten.
Drinkontbijt kan ik niet hebben ivm mijn allergie.
Heeft iemand hetzelfde of tips voor mij?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb al jarenlang dat ik s'ochtends slecht kan eten. Ik neem bijvoorbeeld cornflakes of vla (zie je dit als drinkontbijt?). Ik heb een aantal manieren om wel te zorgen dat ik eet. 1. Probeer te ontbijten nadat je klaar bent met omkleden, spullen pakken, etc. (zorg ervoor dat er 1 uur tussen wakker zijn en ontbijten zit) 2. Neem je ontbijt mee naar je werk/school en eet daar dan. Het is nog steeds ontbijt, je eet alleen wat later. 3. Reis je met openbaar vervoer of wordt je vervoerd. eet onderweg een stuk fruit. 4. Probeer verschillende maaltijden als ontbijt. 1. Cornflakes met melk 2. Vla of yoghurt 3. Brintha 4. Toast met gekookte ei of met gebakken ei 5. Stuk fruit, zoals banaan of appel 6. Neem een gezonde koekje 7. Toast met ijsbergsla en gerookte zalm Ik hoop dat je hiermee verder komt.

Als het niets lichamelijks is, kan het ook een kwestie zijn van : gisteren moest ik er van kokhalzen, dus dat zal vandaag weer wel zijn. Door het jezelf bang maken voor iets veroorzaak je het ook. Heb ik zelf gehad met een keer ziek worden na tomatensoep eten, het heeft toch wel enkele keren soep eten gekost voor ik weer kon eten zonder :"voel ik me al ziek worden" Dus porbeer over die angst heen te komen, misschien om te beginnen met een knackebrod of beschuit, of krentenbol ofzo. Iets wat je lekker vindt

Het kan verschillende oorzaken hebben dat je niets tot weinig eet in de ochtend. Je zegt zelf al dat je 1 dag flink stress had. Het klinkt misschien raar, maar ondanks dat je denkt dat je nu geen last meer hebt van stress, speelt het toch nog een rol. Wanneer wij denken dat stress al weg is, is het toch nog aanwezig. Zoek afleiding of doe een paar dagen dingen die je echt leuk vind om te doen. Door de afleiding zou de stress definitief weg moeten gaan. Zorg ook dat je voldoende buiten bent, een frisse lucht doet ook vaak goed voor een mens. Probeer ook optijd naar bed te gaan, en hou dit ritme elke dag aan. Soms kan je ook weinig trek hebben omdat je niet goed geslapen hebt. Eet in de avond niet al te veel extra dingen / tussendoortjes, des te meer trek je in de ochtend zal krijgen. Maar wat vooral belangrijk is, is dat je vaker op een dag eet. De meeste mensen eten een aantal boterhammen op dezelfde tijd. Als je dit aantal niet op kan verspreid het dan over de dag. Neem bijvoorbeeld 1 boterham als je opstaat, dan 2 uur later nog een boterham. Weer 2 uur later weer iets te eten en dat dan de hele dag door. Bij mij hebben de bovenstaande dingen geholpen. Ik had zelf ook erg last van mijn maag in de ochtend, en ben toen uiteindelijk naar de dokter geweest. Die heeft een aantal van deze tips aangeraden. Ik hoop dat het ook mag werken bij jou! Groet, Rick

Het weer of hormonen of slecht slapen hebben ook invloed.

De spijsvertering is een vele malen ingewikkelder proces dan de werking van een verbrandingsmotor van bijvoorbeeld een auto. Daarom is een maaltijd iets heel anders dan benzine tanken. Ergens is het heel goed dat je niet eet als je gestrest bent, want dat is niet goed voor je spijsvertering. Je kunt er zelfs behoorlijk ziek van worden. Wil je toch ontbijten, dan moet je er de tijd voor nemen en je voornemen om er van te genieten. Eet dus dingen die je graag lust, ga er voor zitten en neem er de tijd voor terwijl je je op dat voedsel concentreert. Laat de ochtendkrant of de tv met alle ellende van dien maar even voor wat ze zijn. Het gaat om je gezondheid en, al is het maar een ontbijt, om jouw plezier in het leven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100