Eet ik voldoende?

Ik ben een meisje, 16 jaar, hockey 3 keer in de week. 5 dagen per week fiets ik naar school, heen en terug is samen bijna 10 km.
Ik eet in de ochtend 1 boterham en 1 stuk fruit en drink water en een glas optimel.

In de middag eet ik twee, soms drie boterhammen.
Tussendoor eet ik nog een stuk fruit.
Bij het avondeten neem ik altijd twee tot drie opscheplepels groente en twee opscheplepels aardappelen. Daarnaast nog een half stukje vlees of een halve vegetarische burger.
Als toetje eet ik magere yoghurt met een beetje muesli.

Is dit voldoende? Ik ben steeds bang om aan te komen en let steeds op het aantal calorieën dat ik binnen krijg (1100). Ik heb wel steeds trek, maar dan durf ik niets te eten. Op brood eet ik bijna niets zoets, altijd kaas, of kipfilet, sandwich pread, heel soms jam, philadelphia of appelstroop.

Ik ben 1.63 m lang en ongeveer 53 kilo zwaar.

Heeft iemand een antwoord?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eet de helft van het aantal calorieën dat je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je huisarts vragen je door te verwijzen naar een psycholoog, om met hem/haar te praten over je angst om aan te komen. Want je eet duidelijk te weinig, en dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel als je al weet dat je 1100 kcal binnenkrijgt. En je angst beperkt je, doordat je gezondheid achteruit zal gaan hierdoor. Als je niet wil dat je angst de baas is over jou, maar zelf wilt kiezen voor een gelukkig leven, kunnen gesprekken met een psycholoog goed helpen, hierdoor kan je erachter komen waarom die angst er zit en hoe je ervan af komt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, dit is te weinig! Ik zou het proberen te verhogen naar minimaal 1500 per dag. Dit doe je door een extra tussendoortje toe te voegen tussen je ontbijt-lunch/ lunch-avondeten. Je hebt momenteel een perfect gewicht bij je lengte, maar het moet niet lager. Succes!

Antwoorden (3)

Je eet te weinig. Met al dat sporten en bewegen dat je doet moet je veel meer eten dan 1100 kcal.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je lichaam geeft dit ook aan door honger. Eet meer volkorenboterhammen, je kunt ook bij de luch eens een gevulde salade eten.
En van een keer een koekje ga je echt niet dood hoor.

Je BMI is nog wel goed, maar je moet echt niet meer afvallen hoor.

Toegevoegd na 17 minuten:
Probeer in elk geval bij je ontbijt iets meer te eten. Alleen 1 broodje als je 10 km moet fietsen is te weinig.
Ritsuka
12 jaar geleden
Wanneer je altijd trek hebt, is dit meestal een signaal van je lichaam dat je te weinig binnen krijgt.
Ik zou eens een tijdje niet letten op de opscheplepels groenten en aardappelen maar gewoon eten naar behoefte.
Verder zou je misschien een wat uitgebreider ontbijt kunnen nemen, een goed ontbijt doet wonderen voor de rest van de dag.
Wanneer ik niet goed heb ontbeten, hou ik de rest van de dag trek, hoeveel ik ook eet.
Wanneer ik goed heb ontbeten, voel ik me veel beter verzadigd en heb ik bovendien meer energie om mijn taken uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga nu streng tegen je zijn!

Je eet veel te weinig en je hebt waarschijnlijk een soort van obsessie voor calorieën tellen, omdat je denkt dat je daardoor afvalt of op gewicht blijft.

Je stofwisseling is erg laag dat komt omdat je zo weinig eet. Vergeet niet je bent in de groei dan is zulk weinige hoeveelheden echt niet voldoende om alles te laten functioneren in je lichaam.

Wat je eet is redelijk tot gezond. Dus een compliment voor jou dat je in ieder geval de juiste dingen eet.

Ga eerst maar eens bij elke maaltijd wat meer eten. Dus een extra boterham in de ochtend en middag.

En in de avond nog een extra bakje yoghurt met wat muesli dat kan je echt hebben.

Geen weegschaal, geen calorieën tellen, gewoon lekker die extra boterham pakken en dan komt het allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+