Volgens onderstaand artikel is in de VS:
60 % te dik
36 % overgewicht
26 % obesitas

Ter vergelijking: In Nederland ruim 50% te dik.

"Meer dan 60 procent van de Amerikanen is nog altijd te dik. Onderzoekers noemen het echter een bemoedigend teken dat overgewicht en obesitas een neerwaartse trend lijken te zijn. Een jaar geleden kampte nog 36 procent van de Amerikanen met overgewicht, dat is nu 35,8 procent. In 2010 had 26,6 procent van de Amerikanen obesitas. Dat aantal is gedaald naar 25,8 procent."

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2961181/2011/10/10/Meer-normale-Amerikanen-maar-grootste-deel-nog-te-dik.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet 60% te dik
Het is gewoon, MEER dan 60% heeft overgewicht óf obesitas. ;) Verder gewoon goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het verkeerd interpreteert. Obesitas is erger dan overgewicht, en overgewicht en obesitas zijn erger dan "te dik". Daarom wordt het op deze manier uitgesplitst. Bovendien, als ergens staat dat meer dan 80% van de Nederlanders weleens geld tekort komt, dan betekent dat 80,2, of 80,5 of 80,8 %. Een zelfde soort lijstje zou kunnen zijn:
80 % van de mensen komt weleens geld tekort
50% van de mensen kan regelmatig een rekening niet op tijd betalen.
15% van de mensen slaat uit geldgebrek soms een maaltijd over
2% zit in de schuldsanering.
De 2, 15 en 50% zitten dus allemaal ook in die 80%. Want ook al die mensen komen geld tekort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt mij denk ik verkeerd begrepen. Ik bedoelde dat de volkskrant zegt: meer dan 60% is te dik, onder te verdelen in: 36% overgewicht
26% obesitas (dit bij elkaar is dus meer dan 60%) En overgewicht en obesitas zijn allebei dus: te dik. Daardoor hoort: Te dik. Niet in het rijtje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet die 36 en 26 niet bijelkaar optellen. De 26 is een onderdeel van de 36 (en de 60!), en de 36 is een onderdel van de 60. Dit was mijn laatste poging, want duidelijker kan ik het je echt niet maken. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt!

Andere antwoorden (1)

31,1% heeft obesitas

Overigens is het gemiddelde bmi van Amerikanen 26 (wolfram alpha)

Toegevoegd na 41 seconden:
de cijfers zijn van 2004