Eten zonder afvallen?

Ik ben een meisje van 14 en ik kan eigenlijk eten wat ik wil, bergen chocola, koekjes, taartjes enz. Maar alleen word ik niet zwaarder. niet dat ik dat wil maar ik wil gewoon weten hoe het zit. ik sport zelf 3 keer per week en ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

3 keer in de week sporten helpt zeker, je stofwisseling helpt er ook aan mee. Die is bij de een nu eenmaal anders dan bij de ander. Overigens geen garantie voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je het eten heel snel verbrand. Je schildklier maakt het schildklierhormoon aan dat onder andere je stofwisseling regelt. Als een schildklier iets teveel van die stof aanmaakt, verbrand je je eten dus sneller. Iemand die veel te veel schildklierhormoon aanmaakt valt heel snel af en kan vermageren (+ andere symptomen). Dat heet dan weer hyperthyreoïdie.

Ik heb ook een keer op tv gezien bij een of andere documentaire (het precieze weet ik er niet meer van hoor) dat het zou kunnen dat bij sommige mensen het vet wordt opgeslagen in sommige organen, zodat je niet zwaarder wordt maar je wel vetter wordt.

Hoe dan ook, er zijn veel meer mensen die vanalles kunnen eten zonder aan te komen (waaronder ik, haha.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen ook ik weet niet of het waar is maar als je dan dat eet dat je er ook best lang op bijt en dus ook sneller uitpoept en ben je dus ook dunner!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken ook een aantal mensen die dit hebben, maar zij doen er ook niks aan. Misschien als je ooit nog eens naar de dokter moet, kan je het hem zeggen. Al denk ik niet dat dat zo'n probleem is...
Succes =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je doet redelijk veel aan lichaamsbeweging, je bent in de groei en je hebt je genen mee. Allemaal factoren die meehelpen om niet teveel aan te komen. Toch doe je er goed aan om niet teveel toe te geven aan de verleidingen van ongezond voedsel. Wat je nu doet, daar pluk je later de vruchten van. Bovendien is de kans groot dat gezonde, volwaardige voeding je sportprestaties ten goede komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil je nog eens horen ,als je 10 jaar ouder bent ,want dan gaat het meestal mis als je datzelfde blijft eten ;
en nog : het is niet omdat je er nu nog niet dikker van wordt ,dat het ook je gezondheid ten goede komt hoor !!