dat is bij iedereen anders. Mijn zus (die op mijn moeder trekt qua lichaamsbouw) krijgt als ze dikker wordt een hele dikke buik en kop, maar haar ledematen blijven dun. Ikzelf (die qua lichaam meer naar vaders kant nijg) kom overal evenveel bij. Mijn dochter idem.
Mijn zus - die eigenlijk wel heel slank is (173 cm en 60 kg) heeft al vele diëten gedaan, maar het buikje gaat nooit helemaal weg. Haar grote boezem blijft ze ook behouden, daar gaat geen millimeter van af.
Als ik vermager, vermager ik overal even veel.
Er is dus niet te voorspellen van hieruit waar jij het eerst zal aankomen. Misschien kan je eens kijken naar je familieleden, vaak is dit een aanwijzing hoe het bij jou zal zijn. Waar komen zij het eerste aan?
Natuurlijk zegt dat niet alles. Maar als je beide ouders in ogenschouw neemt heb je toch al één richtpunt.
Verder is het de kwestie om je spieren okee te houden. Doe buikspieroefeningen, zodat je buikspieren stevig blijven. Je zal hierdoor niet meteen op één twee drie een platte buik krijgen, maar het zal zeker helpen om je buik strakker te houden dan bij "losse" buikspieren...