Waar komt vet als eerst?

Ik moet dus behoorlijk veel aankomen en zit met het feit dat alles naar mijn buik gaat, dat is een zwak punt bij mij. Heb gelezen dat het als eerst naar de buik en benen gaat, maar ook dat het juist eerst naar het gezicht gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is genetisch bepaald... Dus geen antwoord op te geven.

Antwoorden (5)

dat is bij iedereen anders. Mijn zus (die op mijn moeder trekt qua lichaamsbouw) krijgt als ze dikker wordt een hele dikke buik en kop, maar haar ledematen blijven dun. Ikzelf (die qua lichaam meer naar vaders kant nijg) kom overal evenveel bij. Mijn dochter idem.
Mijn zus - die eigenlijk wel heel slank is (173 cm en 60 kg) heeft al vele diëten gedaan, maar het buikje gaat nooit helemaal weg. Haar grote boezem blijft ze ook behouden, daar gaat geen millimeter van af.
Als ik vermager, vermager ik overal even veel.
Er is dus niet te voorspellen van hieruit waar jij het eerst zal aankomen. Misschien kan je eens kijken naar je familieleden, vaak is dit een aanwijzing hoe het bij jou zal zijn. Waar komen zij het eerste aan?
Natuurlijk zegt dat niet alles. Maar als je beide ouders in ogenschouw neemt heb je toch al één richtpunt.
Verder is het de kwestie om je spieren okee te houden. Doe buikspieroefeningen, zodat je buikspieren stevig blijven. Je zal hierdoor niet meteen op één twee drie een platte buik krijgen, maar het zal zeker helpen om je buik strakker te houden dan bij "losse" buikspieren...
12 jaar geleden
Dat is ook afhankelijk van waar je het meest actief bent. Als je dagelijks veel fietst dan zal je niet gauw bij je benen aankomen. Als je veel je borst gebruikt dan zul je daar weer niet gauw aankomen.

Maar je zult het (helaas) toch het eerste bij je buik gaan merken. Hier worden vetten en voedingsstoffen omgezet naar vet, dus gaat het daar als eerste ophopen. Daarna zul je het gaan merken in je benen, borst en gezicht(overal eigenlijk).
Als je gelijkmatig aan wilt komen in vet moet je het combineren met sport. Doe meer buikspieroefeningen zodat daar meer verbrand word. Dan blijft het vet in de benen zitten en zal je buik weer een beetje afvallen.

Mag ik vragen waarom je wilt aankomen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zoals bij ook het andere antwoord word aangegeven ligt het ook aan de aanleg ervoor. Dat speelt ook een rol maar is niet de enige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje! Helaas dus.. Ik wil aankomen omdat het eigenlijk moet, heb bijna 10 kilo ondergewicht. Ben doorgeschoten met afvallen wat niet de bedoeling was. (Geen anorexi o.i.d want wil er gewoon wat bij, maar vind m'n buik nu prima)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe maar normaal. Je zal vanzelf bijkomen En dat doorschieten was niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ipv het aankomen in vet er ook voor kiezen om in spiermassa aan te komen. Je hoeft natuurlijk geen bodybuild(st)er te worden, maar een beetje spiermassa kan geen kwaad en het is gezond. Als je echt denkt dat je ondergewicht hebt en je wilt toch aankomen dmv vet, dan zou ik er toch even met de huisarts over hebben. Misschien is het helemaal geen ondergewicht.
meestal begint vet rond je organen te ontstaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets wat erg ongezond is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Mijn ervaring met zowel afvallen en bijkomen is dat het het meest (snelst) zichtbaar wordt in het gezicht en buik.
Zoals een ander al schreef; organen vervetten ook heel snel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is bij iedereen verschillend, maar meestal zie je het vet eerst bij je buik.
Probeer daarom regelmatig te bewegen en geen fastfood te eten. Dit om ervoor te zorgen dat je wel aankomt, maar niet alleen op je buik.

Tips om gezond aan te komen:
- Een wandeling maken voor het eten. Hierdoor krijg je meer trek.
- Vaker tussendoortjes met veel calorieën nemen (bvb noten en melkproducten).
- Meer gezond, calorierijk voedsel eten. Niet de eerste dag een bord extra eten, maar langzaam vermeerderen.
- Indien je geen trek hebt is het beter iets kleins te eten met veel calorieën.
- Minimaal 30 minuten voor of na het eten drinken. Teveel drinken tijdens het eten zorgt ervoor dat je minder kan eten.
- Drink vers sap in plaats van water. Ook wordt aangeraden om melk en milkshake te drinken in plaats van thee en koffie.
- Probeer nog een volkorenboterham of een melkproduct te eten voor het slapen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik wil ook aankomen, maar het komt enkel in mijn buik aan, duurt het lang voordat het ook naar mijn gezicht, benen en armen gaat en gebeurt dat vanzelf als ik veel blijf eten?