Zou je door op je ademhaling te letten kunnen afvallen?

sneller of minder snel ademen om af te vallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Afvallen heeft meer met je voeding,beweging en vetten te maken
Dus nee zou niet lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Letterlijk gezien niet, maar wat men hiermee bedoelt is dat je je emoties onder controle moet krijgen. Hierdoor zul je dus ook niet na het afvallen opeens vreetbuien krijgen waardoor alle kilo's er weer bij komen.

"Want bij 95% van de mensen met overgewicht wordt hun teveel aan kilo's veroorzaakt door stress en emoties."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar letterlijk gezien ga je dan niet van het ademhalen afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat maar, ik ga het niet uitleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een verschrikkelijke onzin weer: ""Want bij 95% van de mensen met overgewicht wordt hun teveel aan kilo’s veroorzaakt door stress en emoties"" Je antwoord is goed, maar een beetje meer scepsis had er wel in mogen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom denk je dat het tussen aanhalingstekens staat.
Dat zou kunnen, ja. Men belooft het toch.
De beschreven zelfhulpmethodes zijn vaak een combinatie van: mindfulness, cognitieve therapie, ademhalingsmethode en regulatie hartcoherentie.
Je hartcoherentie kun je zelf beïnvloeden, onder andere door:

- te focussen op een rustige ademhaling (5 tellen in, 5 tellen uit)
- je aandacht op je hartstreek te richten.
- te denken aan prettige en relaxte dingen

De methode wordt in zelfhulpboeken uitgebreid uitgelegd. Als je je hartcoherentie onder controle hebt kun je zelf invloed uitoefenen op je stemming en later op je eetgedrag.

Hier kan je een boek over dit onderwerp bestellen:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/slanker-met-je-hartritme/1001004006852011/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een flauwekul is dit: ""Want bij 95% van de mensen met overgewicht wordt hun teveel aan kilo’s veroorzaakt door stress en emoties"" Er moet zeker weer een nieuwe methode en/of een nieuw boek verkocht worden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie deze zin nergens in mijn antwoord staan, momopoyolo.
En of het flauwe kul is of niet, daar kan ik niet over oordelen, want ik heb er geen ervaring mee.
Met de techniek die Siska beschrijft kun je hartcoherentie bereiken en met hartcoherentie kun je eetaanvallen makkelijker onder controle houden. Er is een apparaatje waarmee je kunt oefenen om coherent te worden. Het is niet moeilijk, maar het lukt soms niet zomaar en het heeft pas echt effect als je het een langere tijd dagelijks doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt niet want afvallen heeft geen relatie met ademhalen en u moet de calorieen van jouw eten verbranden door veel bewegen en u moet geen snoepjes of vettig eten eten voor afvallen

Toegevoegd na 3 minuten:
U kunt afvallen door verbranding jouw calorieen van het eten en dat geen relatie heeft met sneller of minder snel ademhalen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Het is wel waar dat je stofwisseling versnelt als je meer zuurstof gebruikt (of andersom, net hoe je het bekijkt) maar door sneller te ademen ga je niet meer zuurstof verbranden. Je ademt gewoon meer uit.