Welke onderzoeksdata zijn er van ‘niet goed, geld terug’ bij ah en jumbo?

Heb je bij AH of Jumbo een artikel gekocht dat niet je smaak is, dan kun je het (geopende) product teruggeven en je geld terugkrijgen.
Vanzelfsprekend hebben zij onderzocht dat dit commercieel uit kan: dat de nadelen opwegen tegen de voordelen. Zijn hier onderzoeksgegevens van bekend of heeft een supermarkt hier iets over gezegd?

Supermarkt Plus biedt deze service niet, maar dat komt misschien omdat deze keten uit franchisenemers bestaat die hier niet om zitten te springen.

SimonV
10 maanden geleden
2K
SentWierda
10 maanden geleden
Zowel AH, Jumbo als Plus bestaat voor een kleiner of groter deel uit franchise.
Bij AH is ca. 30% franchise.
Bij Jumbo is ruim 50% franchise.
Bij Plus is ca. 80% franchise.
SimonV
10 maanden geleden
Dat weet ik. Daarom schrijf ik dat Plus uit franchisenemers bestaat. Ik had er 'voornamelijk' aan toe kunnen voegen.

Geef als eerste antwoord