wat is beter groente 5 dagen in de vriezer of 5 dagen in de koelkast?

gaat om gesneden verse groente ,het zakje tot de laatste dag van houdbaarheid lijkt mij ook niet zo goed voor het behoud van de vitamines.heb hier 5 zakjes groente voor de hele week en twijfel om ze allemaal in de vries te doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Ik denk dat in de koelkast beter is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vriezer, omdat het dan verser blijft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koelkast houd je groenten krokant, maar bewaart minder lang dan de diepvriezer.
Maar de diepvriezer zal bij sommige groenten de moleculen kapotvriezen waardoor ze plat worden.

Toegevoegd na 1 dag:
Ga je die groenten rauw opeten of koken? Als je ze kookt kan je ze beter allemaal samen koken en 5 porties in de diepvries steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste kun je de groenten eerst blancheren, dus 2 minuten in kokend water en daarna koud afspoelen en de vriezer in ( eventueel nog even drogen in sladroger)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diepvries kan je veel langer bewaren zonder dat het slecht wordt,koelkast kan maar voor een bepaaldaantal dagen(afhankelijk van wat).
Voor 5 dagen best diepvries,in de frigo zal het zo wat verslenst en plat zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom krijg ik hiervoor een min???
Gesneden verse groente is bedoeld om direkt te gebruiken. zakjes grpoente zou ik ruim voor de aangegeven houdbaarheidsdatum gebruiken!
En anders direkt invriezen na aankoop.

Bewerkte groente verliest snel vitamines buiten en in de koelkast. En het wordt ook nog eens snel bruin.