Waarmee kom je sneller aan: een broodje frikandel eten of 200 gram 45 kaas eten?

Soms wil ik mij verwennen met iets lekkers wat niet altijd even gezond lijkt. Dan nog wil ik gaan voor de minst ongezonde. Met broodje frikandel bedoel ik een wit bolletje met 1 frikandel doormidden zonder saus. En wat 200 gram kaas betreft is het 45+ kaas.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

45+ kaas heeft 364 kcal per 100 gram, met een groot blok eten krijg je dus 728 kcal binnen: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=699

Toegevoegd na 51 seconden:
1 frikandel is 221 kcal: http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=500#prodgramsanchor

Toegevoegd na 3 minuten:
1 wit bolletje is 144 kcal: http://wijvallenaf.nl/calorieen/bolletje-wit

Als je dus puur naar de kcal kijkt, kun je beter voor het broodje frikandel gaan, dat is bijna de helft van het grote blok kaas eten.
Maar ik vermoed dat de kaas beter vult, ik eet zelf ook wel vaak kaas, maa zo'n groot blok ineens krijg ik niet echt op.

Toegevoegd na 5 minuten:
Met nog de toevoeging: 1 maaltijd of snack zorgt er niet voor dat je aankomt of afvalt, het gaat om het totaal. Hoeveel je eet, drinkt, beweegt en slaapt op een dag, en wat je totaal in een week doet. 1 dagje wat meer eten heeft niet veel effect, als je op de lange termijn maar eet en beweegt voor het gewicht dat je wilt hebben/behouden.
Ritsuka
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met beide zul je niet snel aankomen als dit maar af en toe gebeurd. Eet je dit wel dagelijs, dan is het beter om je hele calorie-inname eens te bekijken om te zien of het er in past. Zulke dingen zijn best in te calculeren als je dat graag wilt.

Er is in ieder geval niks mis mee om jezelf soms eens te verwennen met iets dat lekker is en niet zo gezond. Ik zou me er dan ook niet te druk in maken waar de meeste caloriën in zitten, als het echt gaat om verwennen, eet dan waar je op dat moment het meest zin in hebt. Denk er alleen aan dat een verwennerij geen dagelijkse gewoonte zou mogen worden.