Zijn multiresistente bacteriën bij kalkoenfilet een probleem?

Bij kip hebben we nav langdurig en wijdverbreid overmatig antibioticagebruik te maken met multiresistente bacteriën (mrsa). Maar ik hoorde dat dit bij kalkoenen niet het geval is. Is dat correct?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Over antibioticagebruik in de vleeskalkoensector is inderdaad weinig bekend, in tegenstelling tot in de kippensector. Toch was in 2008 al bekend dat de MRSA-bacterie het meeste voorkwam bij kip- en kalkoenvlees. In de bronvermelding zie je een quickscan van de rijksoverheid waaruit duidelijk blijkt dat ook in de vleeskalkoensector sprake is van antibioticagebruik.

Toegevoegd na 48 seconden:
Het betreft hier overigens een pdf-document, dus geen internetpagina.