Vaak zit ik nog helemaal niet vol, maar dan heb ik gewoon geen ''zin'' meer om te eten, en gooi ik de rest weg. Is dit niet slecht voor bijv groei?

Ik eet wel gewoon genoeg, maar vaak zit ik gewoon helemaal niet vol maar heb ik geen zin om door te eten. Dat is niet omdat het eten vies is, want dit heb ik ook met lekkere dingen. Ik ben ook nooit echt energiek. Is dit niet slecht ( voor mijn groei ) ? Ik ben 12

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

je moet je ook niet "helemaal vol" eten. Zolang je niet steeds met een leeg gevoel in je maag rondloopt, valt het met de calorieën wel mee. Asl je niet energiek bent, komt dat misschien door vitamingebrek of bloedarmoede. Daar weet de huisarts meer van dan ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je genoeg van alle vitamines binnenkrijgt is het geen probleem. Misschien schep je je bord ook te vol? Jezelf bomvol eten is ook helemaal niet nodig. Dat je je nooit energiek voelt kan veel oorzaken hebben. Vitaminetekort, bloedarmoede, piekeren, te weinig slapen, te onregelmatig eten, spanningen, in de groei zijn, hormonen, puberteit, teveel suikers eten. Misschien zit je net in de brugklas, dat kan ook heel veel energie kosten. Misschien kan je eens goed nadenken wat bij jou de oorzaak kan zijn. Als je je zorgen maakt en je komt er niet uit, ga dan met je ouders praten of met iemand anders die je vertrouwt en vraag dan om advies.