Het kan zijn dat ze er toch in zitten. Dan geven ze de echte naam van het ingredient en niet hun nummer. Dan staat er bijvoorbeeld in plaats van E-621 Nononatriumglutamaat. Dat doen ze omdat ze weten dan veel mensen geen 621 willen omdat deze stof erg verdacht is. (Kankerverwekkend)

Maar als de naam van de stof, en het nummer er niet op staat zit het er ook niet in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvullend op het vorige antwoord. Niet alle E-nummers zijn slecht, er zitten ook vele natuurlijke stoffen tussen (bijv natuurlijke kleurstoffen), het is dus niet allemaal chemische rotzooi zoals veel mensen denken.

Kijk ook eens hier, dan kun je op een nummer/naam doorklikken en kijken wat het nu precies is..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers