Welke kaas kun je het beste kiezen?

Ik wil sinds een tijdje weer kaas eten, dit heb ik vanwege een eetstoornis verleden uit mijn eetpatroon geschrapt. Maar nu wil ik het graag weer eten omdat ik het toch wel erg lekker vind.

Nu zijn er alleen zo veel verschillende soorten kaas. 10+/20+/30+/40+/48+, dat ik echt niet weet wat ik moet kiezen. De 10+/20+ kazen spreken mij het meest aan wat voedingswaarde betreft, maar zijn die ook het gezondste? Qua smaak zou ik eerder voor de 30+/48+ gaan, maar is dat te ongezond als je iedere dag daar een boterham mee eet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Welke eetstoornis heb je gehad ? Er is nogal een verschil tussen b.v. boulimia en anorexia.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Anorexia, nu nog bmi randje ernstig ondergewicht/ondergewicht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb nu ruim 8 jaar een eetstoornis gehad en alleen kaas gegeten in de klinieken waar ik toen zat. Thuis heb ik het nooit weer aangedurfd.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Dan denk ik dat de plus die ik fremar gegeven heb terecht is. Kies gerust voor de lekkerste. Kaas wordt pas ongezond als je al veel te zwaar bent. (óf het in overdreven grote hoeveelheden eet) en dat blijkt bij jou niet het geval.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die 30/48+ is lekkerder omdat dat kaas is zoals kaas hoort te zijn.
30+ wordt trouwens al als vetarm gezien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaas Smaak is een manier waarop je lichaam laat zien wat het nodig heeft.
Hoewel je daar wel mee op moet passen, want zoetigheid is niet goed, maar dat vinden we zo lekker omdat dat in de natuur zeldzaam is.
tinus1969
9 jaar geleden
Eens met Ozewiezewoze.
Ritsuka
9 jaar geleden
voor 1 boterham per dag maakt het niet veel uit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb vandaag de Maaslander 30+ jong belegen gekocht, die was ook het lekkerste beoordeeld las ik. Een goede middenweg vond ik zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik herken dat van die 'middenweg'
Ik neem Milner 30+ die is ook echt lekker!
Toen ik was opgenomen moest ik van alles volvette produkten nemen om aan te komen,thuis stopte ik daar weer mee.
Ik heb 1x 10+ kaas van Slankie gekocht,gadver niet eten.
Gelukkig maar eigenlijk want je schiet er niks mee op,deze produkten zijn minder voedzaam en vullen minder.
Dan maar een paar calorieën meer,beter een stap vooruit dan weer 1 terug doen toch?;)

Antwoorden (2)

ik zou voor de 48+ gaan omwille van de smaak,lijkt mij in uw geval nuttig iets smaakvoller te eten.Je mag daar gerust dagelijks van eten maar natuurlijk niet overdrijven.In uw geval lijkt het mij ook niet dat uw cholesterol te hoog zal worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
als vowassene mag je ong 40gr volle kaas eten per dag,dit zijn een tweetal sneetjes.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, kies inderdaad een kaas die je lekker vindt. Bij ons op de markt heeft de kaasboer altijd heel veel (heel kleine!) stukjes liggen om te proeven. Heerlijke kruidenkazen.
Misschien kan je daar kijken wat je lekker vindt. maar ik kan me ook voorstellen dat het lastig is om zomaar een blokje kaas te pakken als je een eetstoornis hebt gehad.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja 48+ is veruit de lekkerste kaas. Jonge kaas heeft mijn inziens de minste smaak. Jong belegen net zo. Belegen kaas is was steviger en heeft een volle kaas smaak. Extra belegen en oud bevat meer zout en smaakt daardoor minder naar kaas en meer naar zout. Dan is er nog overjarig. Die kaas is heel hard en valt soms ook uit elkaar. Ik vind zelf oud en extra belegen heerlijk, maar overjarig het lekkerste. Dan zijn er nog verschillende kruidenkazen zoals LimaWhiskey ook aangeeft. Daar kunnen hele lekkere tussen zitten. Aldi heeft ook een kruidenkaas en walnoten kaas, die zijn beide ook zeer smakelijk.
Of komijn als je daar van houd. 30+ kaas vind ik niet geweldig behalve die van Milner (gerijpt en extra gerijpt) 20+ is geen kaas, dat is een smaakloze plak plastic. Zonde van je geld, kan je beter een plastic tasje op brood doen (bij wijze van spreken)
Alles met mate is oke, je kunt dus gerust een smaakvolle 48+ kaas eten. Als je dit nog niet helemaal durft kun je ook gaam voor een geitenkaas. Dit is smaakvol en ligt verteerbaar. Maar van de smaak moet je wel houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens! +
Je antwoord maakt mijn geplande antwoord overbodig: ik zou kiezen voor de lekkere smaak in kleine hoeveelheden, of ander "voor het geval dat" een zachte, niet al te rijpe, licht verteerbare geitenkaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vind jij dat lekker?
Ik vind geitenkaas echt niet te eten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat smaakvol, niet smakelijk. Bovendien valt over smaak te twisten dus vind ik de min een beetje flauw.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is ook flauw, zeg!
Tjonge, tjonge....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven!
Alleen gezegd dat ik geitenkaas niet lekker vind,niks mis met je antwoord hoor.
Ik kan niet eens minnen op de App,boeit me ook niet eigenlijk.