Wat voor eten is rijk aan calcium?

Toegevoegd na 18 seconden:
wel producten die ik ken en overal kan kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zuivel, pinda's, walnoten, zonnebloempitten, gedroogde bonen, sojabonen, groene groenten, sardines en zalm. Dierlijke eiwitten werken overigens de opname van calcium in het lichaam tegen. Uit langdurige onderzoeken blijkt dat regelmatige melkdrinkers juist een hogere kans op botontkalking hebben, hoewel er bij dergelijke onderzoeken zoveel factoren meespelen dat je wel voorzichtig moet zijn met de interpretatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Calcium in voedingsmiddelen
Zuivelproducten (mg calcium per 100 g of 100 ml)
kaas met harde korst:(emmental, gruyere, comte...) 800 - 1200
smeerkaas 440
yoghurt 150
melkchocolade 110

Andere voedingsmiddelen (in mg calcium per 100 g)
sardines (conserven)
amandelen, gedroogde vijgen, hazelnoten 200 - 250
waterkers, spinazie, broccoli 100 -180
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk producten

Yoghurt
Melk
Kaas
Smeerkaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovenstaande antwoorden geven je al heel wat mogelijkheden: Verder kun je denken aan met calcium verrijkte soja- en rijstmelk dranken, donkergroene bladgroenten, bonen en peulvruchten, zaden (sesam), noten.