wat heeft het grootste effect op je groei?

Bij kinderen word wel eens gezegd; je moet veel spinazie eten dan word je heel groot, maar hoe zit dat eigenlijk in het echt? moet je gezond eten of goed en veel slapen? moet je veel spring oefeningen doen (bv. bij basketbal)? of zit het gewoon in je bloed? wat heeft het meeste effect? of is het meest belangrijke in je groei?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het grootste effect op de groei zal wel gezonde voeding zijn. En weinig of geen alcohol drinken, dat zou de groei afremmen.
Hoe lang je zal worden is erfelijk bepaald.
Ik denk niet dat je iets speciaals kan doen om meer effect te hebben op je groei buiten hormonen, maar dat is een andere medische kwestie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

IK dacht dat er gezegd wordt "van spinazie wordt je sterk" net als popeye.

Maar een goede gevarieerde voeding en voldoende slaap en een veilige omgeving (want als je gezond eet en je wordt doodgeschoten is dat ook niet bevorderlijk voor de groei) is het beste voor een kind in de groei.

Daarna ook nog natuurlijk voor een gezond leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon gezond en dus niet te veel eten.
Dan is de groei genetisch bepaald (lengte) en die kun je niet beïnvloeden.
Word je ondervoed, dan hebben we over andere dingen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slapen. In je slaap groei je het vaakst. Om die botten goed te houden moet je gewoon boter op je brood doen ;)