Wat is goed voor mensen met diabetes? (Voedsel?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
wat voor type diabetes? Dit kun je beter aan een diëtist vragen, die kan een persoonlijk voedingsschema samenstellen.

Antwoorden (3)

Gezond. Min mogelijk suikers. Regelmatig. Om de 2 uur iets kleins ipv grote maaltijden. Matig of geen alcohol en in samenspraak met diëtiste eetpatroon vaststellen. En op dieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Type 2 diabetes:
Matig met koolhydraten (aardappels, rijst, pasta) en vlees. Lievee vis dan vlees. Groente en fruit zijn ok.
Verder veel bewegen.

Dieetist is aan te raden, als het niet iemand is die adviseert in geboden en verboden. Dat werkt nl frustrerend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat een niet diabeet ook eet,maar (en nu komt het) mits met mate. Het krijgen van diabetes gerelateerd ziektes, zal het niet voorkomen, maar slechts uitstellen en dat op zich is al een pluspunt! Ben het al vanaf 1983.