Hoe kan het dat voedingswaardes per onbereide portie anders zijn dan de bereide portie?

Om gewoon even een product als voorbeeld te nemen van een product neem ik even de Conimex Boembo. Hoe kan het dat er per 100 gram onbereide mix 47 khd in zitten, maar in de bereide vorm nog maar 19 gram? De vetten gaan van onbereid 22 gram naar 2.7 gram. Hoe kan dit? Waar treed dit verlies op?

Picture for question
1.1K

Antwoorden (1)

Bereidingswijze: voeg 200 ml water toe. Breng het al roerend aan de kook. Logisch dat er totaal per 100 gram minder vet in zit.
SimonV
een jaar geleden
LindaLovesFood
een jaar geleden
Jeetje dit is wel heel blond van mezelf. Dank je wel voor je reactie. Logisch inderdaad!