Is fruit eten wel echt belangrijk?

Mijn vriendin walgt van fruit (behalve bij uitzondering eens een keer een stukje meloen). Ze is ervan overtuigd dat ze echt wel zonder kan en dat fruit zwaar overschat is. Maar ons wordt toch altijd voorgeschoteld dat we twee stukken fruit per dag moeten eten?!

Ze heeft een test gedaan en al haar vitaminen zijn in orde. Maar toch vind ik het een beetje 'raar' om iemand gewoon nooit fruit te zien eten. Maak dat eigenlijk nooit mee.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

fruit bevat veel antioxidanten wat een goede bescherming is tegen vrije radicalen. Dit zit ook in andere voedingsmiddelen. Ook bevat het vezels war goed is voor je darmen. Ook dit iks op een andere manier in te vullen. Als verder haar voedingspatroon goed is zal ze mogelijk met een vitamine c preparaat een heel eind komen. Toch blijft fruit eten een belangrijke voedingsbron.

Heb er niet veel verstand van maar volgensmij gaan het in fruit om de bouw en beschermde stoffen die in fruit veel zitten (heb van mijn bio boek) maar die zitten ook in andere dingen maar daar zitten er minder in

In heel veel producten zit vitamine c. Meestal citroen. Dit voor de houdbaarheid van producten te verlengen. Als ze niet rookt kan het zijn dat ze op die manier ook voldoende vitamine c binnen krijgt. Ook in frisdrank zit vaak vit. c.

Alles wat je door fruit te eten binnen krijgt, kan je ook op een andere manier binnen krijgen.

Ja ik heb een lijstje van De tien gezondste fruitsoorten Deze fruitsoorten zijn erg gezond, ze geven je de beste voedingsstoffen, en verminderen bovendien het risico op dodelijke ziektes zoals kanker, diabetes en hart en vaatziekten. Behalve een korte beschrijving wordt tevens aangegeven hoe de fruitsoorten te consumeren in het dagelijkse voedingspatroon.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezond...

Fruit eten is de makkelijkste manier om genoeg Vitamine C en vezels binnen te krijgen. Een tekort aan vitamine C kan de volgende symptomen veroorzaken: Gingivitis (van die witte blaasjes in je tandvlees) Zwak, broos en/of dof haar met gespleten haarpunten Darmklachten Hartklachten Het gemakkelijker krijgen van blauwe plekken etc. En de lijst gaat door. Het goede nieuws is dat met de nieuwe technologie je gemakkelijk ook je Vitamine C kan innemen dmv voedingssuplementen. Vraag aan je apotheker om time released pillen omdat je lichaam maar 250 mg Vitamine C per keer op kan nemen (1000mg pillen innemen heeft dus geen zin) en als ze geen time-released pilletjes hebben kan je ook 1000mg pillen in 4en snijden en die over de dag verspreid innemen. Voor de vezels kan je van die zakjes kopen die je met vruchtensap of water mixt en dan opdrinkt, dat helpt heel erg met de darmklachten! En ze smaken ook niet zo slecht...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100